וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: ביקשנו מישראל שתערוב לביטחון "האסיר X"

בשימוע בסנאט האוסטרלי הודה שר החוץ בוב קאר כי קנברה ידעה על מעצרו של בן אלון כבר בפברואר 2010. לדבריו, אוסטרליה דרשה ערבויות לביטחונו האישי בזמן מעצרו

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

שר החוץ של אוסטרליה, בוב קאר, הודה הלילה (חמישי) כי הממשל בקנברה עודכן בפברואר 2010 על כך שהרשויות בישראל עצרו את "האסיר X", בן אלון, בחשד לביצוע עבירות חמורות שפגעו בביטחון ישראל – כך דיווחה סוכנות הידיעות AP. בשימוע בסנאט האוסטרלי אמר קאר כי "שירותי המודיעין באוסטרליה העבירו מידע לפיו הרשויות בישראל עצרו אזרח בעל אזרחות כפולה, אוסטרלית וישראלית, ואף נקבו בשמו". הוא הוסיף כי קנברה דרשה מישראל לערוב לביטחונו של "האסיר X". אתמול טען קאר כי המידע הרגיש לא התקבל במשרד החוץ האוסטרלי ובשל כך הורה לקיים בדיקה פנימית במשרד החוץ בנוגע להתנהלות המשרד בפרשה. כלי תקשורת באוסטרליה דיווחו אתמול כי גורמים רשמיים בישראל עדכנו דיפלומט אוסטרלי בשגרירות אוסטרליה בתל אביב בנוגע למעצרו של אלון, אך המידע לא הועבר למשרד החוץ בקנברה.

פרשת "האסיר X" - סיקור מלא בוואלה! חדשות
יום לפני ההתאבדות: אלון זכה לביקור ולא הראה חרדה
המדינה מודה: אזרח זר הוחזק בזהות בדויה בכלא והתאבד
"המדינה מנסה לייאש אותך, ההתאבדות עושה לה את העבודה"
חבריו של "האסיר X": "פטפטן שהתיידד עם אירנים"
השמועה בקיבוץ של "אסיר X": "חזר הלום קרב מלבנון"

שר החוץ של אוסטרליה, בוב קאר, במסיבת עיתונאים בעיר פרת', ינואר 2013. Paul Kane/Getty Images, GettyImages
ידעו על המעצר ודרשו ערבויות לביטחונו של אלון. שר החוץ האוסטרלי בוב קאר/GettyImages, Paul Kane/Getty Images

במהלך השימוע בבית הנבחרים האוסטרלי נמנעו נציגי הממשלה מלנקוב בשמו של אלון, אשר התאבד בדצמבר 2010 בתא מעצר בכלא איילון שברמלה. אתמול התירה פרקליטות המדינה לפרסם כי אזרח ישראלי שהחזיק גם באזרחות זרה נעצר, הוחזק בזהות בדויה מטעמי ביטחון, והתאבד לפני כשנתיים. על מרבית פרטי הפרשה מוטל צו איסור פרסום, אולם הותר לפרסם כי "בשירות בתי הסוהר הוחזק אסיר שהיה אזרח ישראלי והחזיק גם אזרחות זרה. מטעמי ביטחון, האסיר הוחזק בזהות בדויה, אולם משפחתו קיבלה מיידית הודעה על דבר מעצרו". עוד צוין כי הוא יוצג בכל ההליכים שנוהלו בעניינו על ידי עורכי הדין רועי בלכר, משה מזור ובועז בן-צור.

עורך דין אביגדור פלדמן ביקר בתאו של אלון כמה ימים לפני שהתאבד לאור בקשתה של אשתו. פלדמן, ששוחח עמו במשך כשעה, אמר לוואלה! חדשות כי התרשם מאישיותו של אלון. הוא הגדיר אותו "בחור טוב ונחמד" וציין כי לא הבחין בסימנים של חרדה או דיכאון, שיכולים היו להעיד כי מצבו הנפשי קשה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך השימוע בסנאט האוסטרלי אמרו נציגי הממשלה כי קנברה ביקשה מהרשויות בישראל להתחייב על כך שזכויותיו של אלון, שנודע גם בשם בן זיגייר, כובדו בזמן המעצר. כמו כן דרשה אוסטרליה מישראל כי תינתן לאלון אפשרות לבחור עורך דין לשם ייצוג משפטי וכן ביקשה ליידע את בני משפחתו על המעצר. בנוסף דרשו בקנברה כי ישראל תערוב לכך שלא יתנכלו לאלון בכלא. שר החוץ קאר הסביר כי הממשלה הסתמכה על הבטחתה של ישראל כי זכויותיו המשפטיות של אלון כאזרח ישראלי, לא ייפגעו. קאר חזר על דבריו בעבר, לפיהם אלון ובני משפחתו לא פנו לעזרת הרשויות באוסטרליה בתקופת מעצרו.

במהלך הדיון אמר האחראי על יחסי החוץ והמסחר במשרד החוץ האוסטרלי, פיטר ורג'ס, כי שגרירות אוסטרליה בישראל לא ידעה על מעצרו של אלון, עד לאחר התאבדותו, ב-15 בדצמבר 2010. הוא הוסיף כי הוא לא יודע אם שר החוץ דאז, סטפן סמית, עודכן בפרטי הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully