וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמועה בקיבוץ של "אסיר X": "חזר הלום קרב מלבנון"

13.2.2013 / 17:11

הסערה סביב "האסיר X" הגיעה גם לקיבוץ שבו התגורר כחייל בודד. יו"ר הוועד סיפרה שהוא היה בחור שמח שאהב את החיים ואת המדינה. "לא תיארנו לעצמנו שדבר כזה יכול לקרות"

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

האסיר X, בן זיגייר אלון, שדבר התאבדותו בכלא איילון לפני כשנתיים התפרסמה בתחקיר של רשת אוסטרלית, התגורר בתקופת שירותו הצבאי לאחר עלייתו לארץ בקיבוץ בצפון הארץ. חברי הקיבוץ תיארו היום (רביעי) אדם חיובי מאוד שניתק איתו הקשר לאחר תקופה של לא יותר משנתיים שבה התגורר בקיבוץ כחייל בודד. רבים מחברי קיבוץ לא זכרו את האיש, אך כמה הצליחו לשפוך אור על עברו בקיבוץ ובצבא. לדברי החברים, הוא הגיע לקיבוץ עם קבוצה מאוסטרליה ומצא במקום בית חם, כפי שהקיבוץ נוהג להעניק לחיילים בודדים.

רונית, יו"ר ועד הקיבוץ, ציינה כי "ההיכרות איתו לא הייתה כל כך גדולה כי הוא היה מתגורר פה רק לעתים. הייתה לו משפחה בארץ שאין לי מושג מי הם, ולא תמיד הוא היה פה. הוא היה מקסים, אהבנו אותו והענקנו לו בית חם כפי שאנחנו נוהגים. מדובר בבחור שמח, חי ותוסס שאהב את החיים ואת המדינה. במהלך השירות שלו הוא עזב את הקיבוץ, ומאז לא היה לנו קשר, ואין לנו מושג מה קרה איתו". לדבריה, בקיבוץ לא ציפו להתפתחות כזאת. "זו הפתעה מאוד גדולה, לא תיארנו לעצמנו שדבר כזה יכול לקרות לו", אמרה.

עוד על הפרשה
סוכנות אוסטרלית: האסיר X ביקר באירן, בסוריה ובלבנון
הכלא של האסיר X: "תא בתוך תא, בידוד ומעקב תמידי"
כשבישראל שתקו – כל העולם כבר הכיר את האסיר X

חבר אחר שעלה איתו מאוסטרליה סיפר כי "הוא היה בן אדם מקסים, כולם אהבו אותו, וזו טרגדיה גדולה מאוד. הוא היה אדם מאוד חברותי וחיובי עם הרבה שמחת חיים שאהב את החיים ואת הארץ". אותו חבר שהיה בקשר איתו גם בהמשך סירב לספר על משפחתו לבקשתם.

"השתקה כזו - ממש לא להאמין"

חבר קיבוץ אחר מתאר כי הייתה שמועה שעברה בקיבוץ על כך שהוא היה הלום קרב. "אני לא יודע בוודאות, אבל זה מה שדובר בקיבוץ, שבשירותו הצבאי הוא היה בלבנון, ובאחת הפעילויות הם היו צריכים להיכנס לבית כדי ללכוד מחבל. לפי מה שמספרים, המחבל ככל הנראה הסתתר בין ילדים שחלקם נהרגו בחילופי האש, ומשם הוא חזר הלום קרב. אחרי זה הוא עזב את הקיבוץ ולא היה לנו שום קשר איתו ואין לי מושג איפה הוא היה אחר כך".

חברות קיבוץ אחרות, שהיו נערות בזמן שהוא התגורר במקום, סיפרו כי הם שמעו על כך שהוא התאבד מיד לאחר המקרה, אבל לא היה להם מושג מה הייתה הסיבה לכך. "שמענו שהוא התאבד, אבל לא היה לנו מושג מדוע הוא עשה זאת וגם לא ידענו שזה קרה בכלא ושהוא היה עצור. לפי איך שהכרנו אותו, לא תיארנו לעצמנו שהוא יעשה דבר כזה. זה ממש לא מתאים לטיפוס שאנחנו זוכרות".

גם בקיבוץ נמתחת ביקורת על סיפור השתקת המקרה. "זה שהשתיקו את המקרה זה ממש חמור, ונשמע לגמרי כמו בדרום אמריקה. זה ממש לא תקין", הן אמרו. "מדובר ברפובליקת בננות, השתקה כזו זה ממש לא להאמין", הוסיפה חברת קיבוץ נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully