וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעה כפפות גומי שנאפו בתוך לחם - וכמעט נחנקה

קובי מנדל

13.2.2013 / 21:31

לאחר שאכלה פרוסת לחם שהכילה חתיכות לטקס, הובהלה צעירה מהצפון, הנמצאת בהריון מתקדם, לבית חולים. בעלה: "זה הילד הראשון שלנו וממש נכנסנו ללחץ". לעובר – שלום

צעירה בהריון מתקדם מהכפר עוספיה שבצפון בלעה היום (רביעי) חתיכות של כפפות גומי, בעת שאכלה פרוסה מכיכר לחם - וכמעט נחנקה. היא טופלה בהצלחה בבית החולים כרמל בחיפה וניצלה. תמימה בת ה-29, ששהתה בבית אמה בכפר חורפיש, אכלה פרוסת לחם עם גבינת לבנה שקנתה. אולם לרוע מזלה, הלחם הפרוס והתמים הכיל חתיכות גדולות של כפפות עובדי מאפייה. ואולם הצעירה לא הבחינה בכך ובלעה את הכפפות, עד שהרגישה שמשהו מוזר חונק אותה בגרון ובבטן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמימה והלחם שבתוכו התגלו חתיכות הגומי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"פתאום הרגשתי משהו מוזר בפה, משהו דק שנדבק לי בגרון וחונק אותי", סיפרה הצעירה. "בהתחלה חשבתי שזה חלק מהגבינה או עגבנייה שאכלתי, אבל תחושת החנק המשיכה להיות חזקה יותר ויותר עד שהרגשתי פתאום שאין לי אויר לנשום". היא הזעיקה את בעלה תאופיק, וזה הבחין בחתיכות פלסטיק לבנות לא ברורות צצות מבין פרוסות הלחם.

"בהתחלה לא הבנתי מה אני רואה, סיפר תאופיק. "ראיתי חתיכות ניילון גדולות בצבע לבן צהוב, ממש בתוך הלחם. זה נראה כאילו ערבבו את הניילונים עם הבצק בתוך תהליך הייצור של הלחם במאפיה, והתחלתי להיכנס ללחץ". תמימה בחודש השישי להריונה, והדבר הראשון שעליו היא חשבה היה העובר שבבטן. "זה הילד הראשון שלנו, וממש נכנסנו ללחץ. פחדנו שהניילונים שבלעתי יכולים להזיק לתינוק. כשהסתכלנו טוב על הניילונים, זה נראה בבירור כמו כפפות לטקס שכנראה עבדו איתם במאפייה שייצרה את הלחם", שחזרה תמימה.

סכנה של חסימת מעיים

הזוג מיהר לחדר המיון של בית החולים כרמל, ושם קיבל אותם צוות הרופאים והאחיות של חדר המיון והחל מיד בבירור ובטיפול מהיר. "הסכנות מבליעת כפפות לטקס יכולות להיות מורכבות ולא פשוטות ", אמר ד"ר חביב חילו, מומחה לכירורגיה מבית החולים כרמל, שקיבל וטיפל בתמימה בחדר המיון. "ישנה סכנה של חסימת מעיים כתוצאה מבליעת הכפפות - סכנה גדולה של רגישות ללטקס, שיכולה להתבטא בתגובות אלרגיות מסובכות. מדובר סכנה של היתקעות הניילונים בקנה הנשימה או בדרכי הנשימה העליונות, מה שיכול להוביל לחנק, ועוד סכנות רבות ", סיפר.

עקב החשד לסיבוכים העלולים להיגרם, עברה תמימה סדרת בדיקות מקיפה בחדר המיון בכרמל. היא נשלחה למחלקת אף אוזן גרון, ושם, בעזרת ציוד אנדוסקופי משוכלל, הכולל מצלמת וידאו זעירה, סרקו הרופאים את כל חללי האף והגרון של הצעירה כדי לוודא שלא נתקע שם שום חלק מהכפפות. בגלל הריונה היא לא עברה צילומי רנטגן, אבל רופאי הנשים בכרמל בדקו אותה בסריקות אולטרה סאונד ובאמצעות בדיקות מוניטור של העובר, כדי לוודא שלא נגרם לו כל נזק.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"עד היום הגיעו אלינו אנשים שבלעו דברים מאוד מוזרים", סיפר בחיוך ד"ר דניאל בן דב, מנהל חדר המיון בבית החולים כרמל, שהוא גם כירורג בהתמחותו. "כבר הוצאנו לאנשים מהבטן צמד ויברטורים שהם בלעו בטעות, מזלגות, סכינים, ברגים ולא מעט סכיני גילוח".

לדבריו, בליעת חפצים מתרחשת לרוב בשל טעות אנוש. אנשים מחזיקים את החפצים בפה, ואז בטעות בולעים אותם. "יש לנו לא מעט נשים שבולעות מחטים שהן מחזיקות בפה, או גברים שבולעים ברגים ואומים תוך כדי עבודה. אנחנו מאוד מיומנים ומנוסים במקרים האלה", סיפר בן דב. לדבריו, תמימה מרגישה בטוב ובקרוב היא צפויה להשתחרר לביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully