וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוקת בת 7 חודשים בלעה סיכת ביטחון - וניצלה

קובי מנדל

1.11.2012 / 16:26

רופא בית החולים רמב"ם שטיפל בתינוקת אמר כי אם הייתה מתעכבת בהגעתה לבית החולים יכול היה להיווצר כיב מסכן חיים בבטנה. לפני כחצי שנה ניצלה תינוקת אחרת ממקרה דומה

זה היה יכול להיגמר באסון. תינוקת בת שבעה חודשים מיישוב בצפון בלעה סיכת ביטחון שהייתה מחוברת לשרשרת עם תליון, שהייתה תלויה מעל למיטתה. התינוקת הובהלה לבית החולים לילדים ברמב"ם, חיפה, שם ראש יחידת גסטרו ילדים, ד"ר רון שאול, טיפל בה. מכיוון שסיכת הביטחון הייתה תקועה בשסתום המחבר בין המעי הדק למעי הגס, נאלץ ד"ר שאול לבצע הליך פולשני מכיוון המעי הגס של התינוקת. תליון השרשרת, אגב, נפלט באופן טבעי.

"אם היו מתעכבים, הסיכה החדה הייתה יוצרת כיב מסכן חיים במעי", סיפר ד"ר שאול. לדבריו, בספרות המקצועית אין כמעט תיאור של שליפת חפצים חדים ממעיים של ילדים דרך המעי הגס. "אם הפעולה הייתה נכשלת היה צריך לבצע ניתוח חירום של פתיחת הבטן", אמר. לתינוקת הספיק יום אשפוז אחד והיא שוחררה להתאוששות בביתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך זה נראה בצילום רנטגן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש אוגוסט אירע מקרה דומה בבית החולים כרמל בחיפה. צוות הרופאים הצליח להציל את חייה של דלית, תינוקת בת חצי שנה שבלעה שתי סיכות ביטחון. הסיכות, שהחזיקו "ברכת מזל" והונחו מעל ראש מיטת התינוקת, נפתחו בתוך בטנה, ורק בפעולה מורכבת בחדר ניתוח הצליחו הרופאים להוציא את הסיכות ולהציל את חייה.

אמה של דלית, שושי, שחזרה את רגעי האימה: "פתאום ראיתי את התינוקת שלי מתחילה להקיא ומחליפה צבעים. נלחצתי והתקשרתי מיד לבעלי, שיבוא מהעבודה. תוך כדי שאני מרימה את הילדה, שמתי לב שברכת המזל שתלינו לה מעל הראש איננה. חיפשתי את הברכה ומצאתי אותה בצד המיטה, אבל בלי סיכות הביטחון שתפסו אותה ופתאום נעלמו לנו".

לקריאה נוספת:
תינוקת בלעה סיכות ביטחון שנפתחו בבטנה, וניצלה
נגמר בחיוך: צעירה מחיפה בלעה מברשת שיניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully