וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוקת בלעה סיכות ביטחון שנפתחו בבטנה, וניצלה

קובי מנדל

15.8.2012 / 18:33

התינוקת בת החצי שנה בלעה את הסיכות שנתלו מעלראשה. רק בתום פעולה מורכבת הצליח צוות הרופאים בבית החולים כרמל להוציא את הסיכות מגופה ולהצילה

צוות רופאים בבית החולים כרמל הצליחו להציל את חייה של תינוקת בת חצי שנה מצפון הארץ, שבלעה שתי סיכות ביטחון. הסיכות, שהחזיקו "ברכת מזל" והונחו מעל ראש מיטת התינוקת דלית, נפתחו בתוך בטנה, ורק בפעולה מורכבת בחדר ניתוח הצליחו הרופאים להוציא את הסיכות ולהציל את חייה.

אמה של דלית, שושי, שחזרה את רגעי האימה. "פתאום ראיתי את התינוקת שלי מתחילה להקיא ומחליפה צבעים. נלחצתי והתקשרתי מיד לבעלי, שיבוא מהעבודה. תוך כדי שאני מרימה את הילדה, שמתי לב שברכת המזל שתלינו לה מעל הראש איננה. חיפשתי את הברכה ומצאתי אותה בצד המיטה, אבל בלי סיכות הביטחון שתפסו אותה ופתאום נעלמו לנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיכות הביטחון בגוף התינוקת/מערכת וואלה!, צילום מסך

שושי העריכה כי התינוקת בלעה את הסיכות, ומיהרה עם בעלה לחדר המיון בבית החולים. "בצילום ראינו מיד את שתי הסיכות ואת הסיכה הפתוחה", אמר מנהל היחידה לדרכי עיכול בילדים בבית החולים כרמל, פרופ' אהרון לרנר, שטיפל בתינוקת. "המחשבה המיידית הייתה על ניתוח, אבל החלטנו שננסה קודם כל למשוך ולהוציא את הסיכה באמצעות אנדוסקופ, שהוא מכשיר גמיש שבקצהו מצלמה זעירה. הסכנה בסיכה הפתוחה הייתה גדולה, הייתה יכולה להיתקע בין הקפלים בדרכי העיכול, לחורר את דופן הקיבה ולגרום ליציאת חומר קיבתי חומצי לתוך חלל הבטן.

"חייבים לשים לב מה הילדים מכניסים לפה"

מלבד לרנר, טיפל בתינוקת ד"ר ויקטור הניקין, האחות מירי נובוסלסקי והמכשירן חסן גוטאני, בסיוע רופא מרדים. הצוות החל לתרגל את הדרכים לתפוס את הסיכה ולסגור אותה בתוך הבטן – פעולה מורכבת במיוחד לאור ההפעלה מרחוק של אמצעים בחלל הבטן של תינוקת בת ששה חודשים.

הניסיונות לסגור את הסיכה לא צלחו, ופרופ' לרנר החליט למשוך את הסיכה כשהיא פתוחה. "היה כאן סיכון לא-קטן לנזק שייגרם במהלך הוצאת הסיכה הפתוחה, אבל החלטתי לקחת את הסיכון מתוך תקווה שנצליח", הוא מספר. אחרי דקות מורטות עצבים הצליח לרנר למשוך את הסיכה בלי לגרום לנזק, והנוכחים בחדר הניתוח נשמו לרווחה.

"הפעם הצלחנו לשמחתנו, אבל לאחרונה מגיעים אלינו לחדר המיון עשרות ילדים ותינוקות הסובלים מבליעת חפצים", מספר לרנר, שציין עוד כי בחופש הגדול המספרים רק הולכים ועולים. ""הפעם זה נגמר טוב, אבל חייבים לשים לב מה הילדים מכניסים לפה, הסכנה מאוד גדולה".

לקריאה נוספת
מנתחים הוציאו מבטנו של פעוט 60 כדורי מגנט
התינוק שבלע כפית מתאושש: ”היה לו מזל גדול”
משחק מסוכן: תינוק בלע סיכת ביטחון פתוחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully