וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בש"ס חוזרים למריבה על היו"ר: "צריך בעל בית אחד"

13.2.2013 / 1:23

לא הכל ורוד בש"ס. שלושת יושבי הראש של המפלגה משדרים עסקים כרגיל, אך גורמים מתוכה טוענים כי אפילו נתניהו לא מתייחס למפלגה ברצינות. "מקווים שהנושא יוכרע בהקדם"

על אף האידיליה שמנסה המפלגה לצייר כלפי חוץ, מאז הוחלט על שלושה יו"רים, נראה שהמאבק על ראשות ש"ס לא ניטש. גורמים מתוך המפלגה מביעים בימים אלה ביקורת על ההנהגה המשולשת, ולדבריהם "צריך בוס אחד שינהל את העסק, גם נתניהו לא יודע עם מי לדבר". כידוע, ההסכם שהוביל לחזרתו של דרעי למפלגה אותה הקים היה לא להכריע בדבר היו"ר של התנועה, ואכן, באותה ישיבה של מועצת חכמי התורה של ש"ס, שלאחריה הוכרז על חזרתו, הוחלט כי ההנהגה תהיו משולשת ומשותפת.

ש"ס מגישה את רשימתה לכנסת, דצמבר 2012. עומר מירון
"גם נתניהו לא יודע עם מי לדבר". שלישיית ההנהגה של ש"ס/עומר מירון

השלושה החלו לעבוד יחדיו ולעתים אף ניתן היה להאמין שההנהגה למדה לעבוד יחד למרות המשקעים וההמצאה החדשה מתפקדת מעבר למצופה, אך מאחורי הקלעים נראה שלא כך הדבר. גורמים בש"ס טוענים, כאמור, כי הנהגה של יותר מאדם אחד היא לא הגיונית ולא עובדת, ומציינים כי אי אפשר לעבוד כך. "עכשיו מתחילים לעבוד על הנושא המוניציפלי לקראת הבחירות שיתקיימו בעוד מספר חודשים. אל מי פונים?", הם שואלים. אותם גורמים פנים מפלגתיים מבינים שסידור כזה לא יכול להימשך לאורך זמן ומביעים תקווה שתוך זמן קצר הנושא יוכרע ויהיה "בעל בית" אחד לסיעה. גורם אחר מציין את העובדה שראש הממשלה נפגש עם כל ראשי הסיעות אך לא עם סיעת ש"ס. לדבריו, הוא שומע מחברי הליכוד שאי אפשר להתייחס ברצינות להנהגה משולשת.

דרעי לראשות עיריית ירושלים?

על מהות ההכרעה יש לא מעט גרסאות. בסביבת דרעי אומרים כי ההכרעה תתקבל בקרוב והיא ברורה, וכי הוא יהיה זה שימונה ליו"ר הסיעה. עוד הם מציינים כי בפועל זה מה שקורה גם עכשיו רק לא באופן רשמי וכי דרעי מנהל את כל העניינים ובכל נושא פונים אליו והוא המכריע והמניע של כל המהלכים. מלשכתו של ישי נמסר כי "מועצת החכמים של התנועה טרם נדרשה לנושא ובקרוב הם יעשו זאת ויחלקו את הסמכויות בין השלושה". בנוגע לאמירה שדרעי מנהל בפועל עונים בלשכתו של ישי כי "הכל נעשה מתוך תיאום ממלא בין כל חברי ההנהגה של ש"ס".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אריה דרעי  בסיור בשוק מחנה יהודה, ינואר 2013. עומר מירון
ספין? או שדרעי מתכוון לרוץ לראשות עיריית ירושלים אם ש"ס לא תיכנס לקואליציה/עומר מירון

שמועה נוספת שמתפשטת בשבועות האחרונים היא התלבטותו של אריה דרעי לרוץ לראשות עיריית ירושלים במידה וש"ס לא תיכנס לקואליציה. בסביבתו של דרעי אין תמימות דעים בנושא. בעוד שגורם אחד אומר שהכל נשקל, גורם אחר שולל על הסף את העניין ואמר ש"דרעי חזר לש"ס והוא לא הולך לשום מקום אחר". לדברי הגורם, מי שמפיץ את הספין הזה הם גורמים בסביבתו של ישי שמנסים להשפיע על ההחלטה בסוגית היו"ר. אך בש"ס כמו בש"ס יש גם צד שני למטבע, וגורמים אחרים דווקא טוענים שהספין יוצא מסביבתו של דרעי במטרה להשפיע על ביתו של הרב להכריע בסוגיית היו"ר ולמנות אותו לתפקיד, לפני שזה "יברח" לבניין העירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully