וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל יחס ל"צעירים": הושעו ארבעה חיילי סטי"ל

10.2.2013 / 23:40

מפקד ספינת הטילים שבה משרתים החיילים החליט לפתוח נגדם בהליך משמעתי בעקבות ה"נהלים המיוחדים" המופרזים שביקשו להנהיג אשר גבלו בהתעללות. צה"ל: "רואים את הנושא בחומרה"

מפקד ספינת טילים בחיל הים החליט לפתוח היום (ראשון) בהליך משמעתי נגד ארבעה חיילים המשרתים על הספינה לאחר שהגיעו לידיו תלונות מצד חיילים צעירים על התנכלות מצד חיילים ותיקים שכללה ניסיון לכפות עליהם "נהלים מיוחדים" שגבלו בהתעללות. גורם צבאי מחיל הים סיפר כי במסגרת קליטתם של חיילים צעירים בספינה קיימים מספר נהלים "מסורתיים" לא כתובים אשר ידועים לכלל המפקדים. אך לדבריו, מספר חיילים החליטו לכפות משימות באופן מפורז ולהנהיג חלוקה בלתי צודקת, וכשהחיילים סירבו לכך, החלו ה"וותיקים" להשמיע איומים מילוליים.

סטי"ל שייטת 3. דובר צה"ל
החיילים טענו כי לא הייתה חריגה ממה שהם עברו כ"צעירים"/דובר צה"ל

מפקד הספינה, קצין בדרגת רב-סרן, דיווח על המתרחש למפקד שייטת 3, קצין בדרגת אלוף-משנה, וזה הנחה לטפל באירוע בחומרה. תחילה סירבו ארבעת החיילים לשתף פעולה עם הטיפול בנושא. הם הכחישו את המיוחס להם, החליטו לעלות על מדי א', ולעזוב את הבסיס. המפקדים שהבחינו במתרחש זימנו אותם לשיחה שבסיומה קיבלו עליהם החיילים את ההחלטה הפיקודית, והושעו לעת עתה מהפעילות.

לדברי הגורם, החיילים טענו שפעלו כמו שאר החיילים בספינות הטילים בכל הנוגע ליחסי ותיקים וצעירים, וכי לא הייתה חריגה ממה שהם עברו התחילת דרכם בספינה. הגורם הוסיף כי נבדקת אפשרות שמפקדים ידעו על ההפרזה בנהלים שהנהיגו הוותיקים והעלימו עין מכך. "אם יתגלו מעשים שגובלים בפלילי, הם יועברו לטיפול המשטרה הצבאית", הוא אמר, "בשלב זה נראה שהטיפול הוא משמעתי".

מדובר צה"ל נמסר כי: "נגד ארבעת החיילים מתקיים הליך פיקודי ומשמעתי כיוון שנהגו בניגוד לערכי צה"ל כלפי חיילים צעירים. בצה"ל רואים בחומרה את הנושא, וכל מקרה שמאותר מטופל במלוא החומרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully