וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכשל ניסוי משותף עם הודו בטיל העתיד של חיל הים

2.2.2013 / 20:00

לוואלה! חדשות נודע כי בכיר בצבא ההודי ביקר לאחרונה בישראל ונפגש עם בכירי מערכת הביטחון במטרה להאיץ את מסירת הטיל ברק 8, במסגרת עסקה בשווי 1.4 מיליארד דולרים

בכיר בצבא ההודי ביקר בשבוע שעבר בישראל וקיים סדרת פגישות עם אנשי משרד הביטחון, צה"ל וגורמים בכירים בתעשייה האווירית, ודרש מאנשי משרד הביטחון בישראל והתעשייה האווירית להאיץ את מסירת הטיל "ברק 8" - כך נודע לוואלה! חדשות. ההודים מבקשים להאיץ את קצב מסירת הטיל לצבאם בשל הדרישות ההולכות וגוברות מול האיומים השונים. על פי פרסומים זרים, הניסוי האחרון שבוצע בברק 8 לפני מספר חודשים נכשל. לאור תוצאות הניסוי מעריכים גורמי ביטחון בישראל כי חמרות הכישלון, הטיל יימסר להודו כבר השנה, והוא מיועד לשמש כטיל העתיד של חיל הים הישראלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיה של פעולת מערכת ברק 8/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשנתיים חתם משרד ההגנה ההודי על הסכם בסך 1.4 מילארד דולרים לרכישת 18 יחידות שיגור של טילי ברק, שכל אחת מהן כוללת 16 טילים. טיל הברק 8 הוא בעל רדיוס פעולה משופר מאוד לעומת הטיל הנוכחי, יכולותיו האווירודינאמיות מאפשרות לו תמרון יוצא דופן בדרך לפגיעה במטרה, והראש הקרבי שלו מגדיל את יעילות הפגיעה. בנוסף לכך, שוקל חיל האוויר ההודי לרכוש את הגרסה היבשתית הניידת של ברק 8, המסוגלת ליירט מטרות אוויריות בטווחים של 70 קילומטרים באמצעות מכ"ם מתקדם. היקף העסקה עליה דנים משרד ההגנה ההודי והתעשייה האווירית בישראל מוערך ב-2 מיליארד דולרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם ביטחוני בישראל מסר כי היחסים בין משרד ההגנה ההודי לתעשיות הביטחוניות בישראל מוגדרים כהדוקים ובעלי הערכה הדדית רבה לרמת המקצועיות. הגורם הדגיש כי לאחרונה העבירה התעשייה תחום רחב של ייצור רכיבים אלקטרוניים לייצור בהודו במסגרת שיתוף הפעולה המתהדק בין המדינות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משגר ה"ברק 8"/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד ההגנה ההודי רכש בעבר שלושה מטוסי "פלקון" למטרות ביון ובקרה אווירית. יצוין כי היקף הייצוא הביטחוני מישראל להודו נאמד מדי שנה במאות מיליוני דולרים וכולל בתוכו עסקות נשק גדולות שביצעה גם חברת "רפאל", במהלכן נמכרו מערכות טילים מתקדמות.

  • עוד באותו נושא:
  • ברק 8
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully