וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

הסופה נמו גבתה את חייהם של ארבעה בני אדם בצפון-מזרח ארה"ב; סגן השר אילון מעריך כי ביקור אובמה באזור יכלול פסגת מנהיגים מרובעת; ובמצרים התחדשו ההפגנות נגד מורסי

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

סופת המאה בארה"ב: רוחות חזקות, שלג והפסקות חשמל

סופת השלגים "נמו" שפקדה בסוף השבוע את צפון חופה המזרחי של ארצות הברית נותנת את אותותיה: ארבעה בני אדם נהרגו עד כה בשל הסופה. כמו כן, מזג האוויר הקשה גרם הלילה להרס של תשתיות באזורים נרחבים בצפון-מזרח המדינה. יותר מחצי מיליון בתים ועסקים נותקו מרשת החשמל. תנועת הרכבות בין ניו יורק, בוסטון ונקודות נוספות בחוף המזרחי הושבתה. אמש התחזקו הרוחות והגיעו לעוצמה של 65-55 קילומטרים בשעה, ואולם על פי ההערכות הסופה הולכת ומאבדת מכוחה.

מכונית תקועה בכביש המהיר של לונג איילנד בעקבות סופת השלגים נמו. רויטרס
מכונית תקועה בשלג הכבד בלונג איילנד שבצפון-מזרח ארצות הברית, היום/רויטרס

אילון מעריך: פסגה מרובעת בזמן ביקור אובמה באזור

במהלך ביקורו בישראל של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, צפויה פגישת פסגה משולשת ואפילו אולי מרובעת", כך אמר היום (שבת) סגן שר החוץ היוצא, דני אילון. "אני מעריך שכבר כעת עובדים על פגישת הפסגה, בין אובמה, נתניהו ואבו מאזן ואולי גם עם מלך ירדן עבדאללה, שלאמריקנים יש עניין לחזק אותו", אמר אילון באירוע "שבתרבות" בחולון והוסיף שבמקרה של פסגה משולשת היא תתקיים בירושלים ואם ישתתפו בה ארבעת המנהיגים, היא תתקיים בעמאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
דני אילון: "מכבד את כללי המשחק הפוליטיים". טל אנגלנדר
"פסגת המנהיגים תיערך בירושלים או בעמאן". אילון/טל אנגלנדר

התחדשו ההפגנות במצרים; בקבוקי תבערה ואבנים על ארמון הנשיא

אחרי יום של הפוגה מהפגנות, התמלאו אתמול (שישי) ערים שונות ברחבי מצרים במפגינים שצעדו וצעקו קריאות "העם רוצה להדיח את השלטון". בקהיר, מפגינים השליכו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר ארמון הנשיאות וכוחות הביטחון פיזרו בתגובה גז מדמיע. דיווחים דומים נמסרו גם באלכסנדריה. עד כה נפצעו לפחות 45 בני אדם במהלך ההפגנות היום, בהם שני שוטרים ושלושה חיילים.

מפגינים נגד הנשיא מורסי בקהיר, פברואר 2013. רויטרס
מפגינים בקהיר, אתמול/רויטרס

אובמה נפרד מפנטה, מחכה שמחליפו הייגל יאושר

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נפרד הלילה (שבת) משר ההגנה היוצא של המדינה, ליאון פנטה. "איש לא עמד לצד החיילים שלנו בקול בוטח וחזק, כפי שעשית אתה", אמר אובמה בטקס חגיגי בבסיס צבאי בווירג'יניה. "שרתת במסירות, ביושרה ובחן. כשאתה חוזר הביתה, דע שפעולותיך השפיעו על חיי האמריקאים. מילאת את התקווה של החלום האמריקאי עבור כולנו". שר ההגנה נפרד מתפקידו בעוד עדיין לא נקבעה סופית זהותו של השר הבא, מפני שהסנאט האמריקאי טרם קבע מועד להצבעה על מינויו של צ'אק הייגל לתפקיד.

ברק אובמה נפרד משר ההגנה ליאון פנטה, 7 פברואר 2013. רויטרס
אובמה נפרד משר ההגנה היוצא, פנטה, הלילה/רויטרס

בן 19 מאעבלין שבגליל נרצח בקטטה; חשוד נעצר

רביע טוקאן, צעיר בן 19 מאעבלין שבגליל המערבי, נרצח הלילה (שבת) במהלך קטטה. לפנות בוקר נעצר תושב המקום בן 23 החשוד בביצוע המעשה. הוא הודה בפני חוקרי היחידה המרכזית של מחוז צפון בביצוע המעשה. החשוד סיפר כי הרקע לאירוע הוא ויכוח שפרץ בינו לבין טוקאן ואחיו על רקע רעש שהשניים יצרו לטענתו ברחוב בו הם מתגוררים. לדבריו, במהלך העימות המילולי הוא שלף נשק וירה כמה יריות מטווח קצר לעבר טוקאן, שמת כתוצאה מהירי. אחיו של טוקאן, שנפצע קל מאוד, פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה. האקדח ששימש את החשוד טרם נתפס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully