וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסירים ביטחוניים בישראל הבריחו זרע לנשותיהם"

רשת CNN דיווחה כי לפחות חמש נשים שבעליהן מרצים עונשי מאסר ממושכים בבתי כלא בישראל הרו באמצעות הנוזל המוברח. "זכותנו להביא ילדים לעולם", אמרה אחת הנשים

אסירים ביטחוניים הכלואים בישראל ובני משפחותיהם מבריחים דגימות זרע של האסירים, על מנת שנשותיהם תוכלנה להרות – כך דיווחה אמש (חמישי) רשת CNN. לדברי אחת הנשים שהתראיינו לכתבה, אחד מילדיה נולד באמצעות זרע של בעלה שהוברח מבית הסוהר. "כשעצרו את בעלי הייתי בת 18 ובמשך 16 אני מחכה לשחרורו של בעלי מהכלא", אמרה האשה, שבעלה מרצה 27 מאסרי עולם כיוון שהורשע בתכנון פיגוע טרור בשוק בירושלים.

אשתו של האסיר הביטחוני, שנאסר עליו להתייחד עמה, התרעמה על המצב שבו היא ונשים נוספות נתונות. "למה אשתו של אסיר צריכה לסבול ולהישאר במצב כזה, בלי ילדים ומשפחה. זו זכותנו לפגוש את הבעלים שלנו ולהביא ילדים לעולם", אמרה. על פי הדיווח של רשת CNN, לפחות ארבע נשים נוספות של אסירים ביטחוניים הביאו לעולם ילדים באמצעות זרע מוברח של האב. רימה סלאווי, שבעלה מרצה כמה מאסרי עולם בגין רצח אזרחים ישראלים, נמצאת בחודש הראשון להריונה. בראיון לרשת האמריקאית היא הסכימה לדבר על ההיריון, אך סירבה לפרט כיצד הוברח הזרע של בעלה מבית הסוהר. "אני לא מתכוונת לספר כדי לא להרוס לאנשים אחרים", אמרה סלאווי.

חגיגות ברמאללה ערב יום הנכבה ולציון ההקלות בתנאי כליאתם של האסירים הפלסטינים בישראל. מאי, 2012. רויטרס
חגיגות ברמאללה ערב יום הנכבה ולציון ההקלות בתנאי כליאתם של האסירים הפלסטינים בישראל. מאי, 2012/רויטרס

תהליך ההפריה נעשה במרכז הפוריות בשכם – אליו מגיעות הנשים עם הזרח המוברח. רופאים במרפאה טענו כי ברשותם דגימות זרע של עשרות אסירים ביטחוניים. לדברי ד"ר סלים אבו-חזראן, ראש מרכז הפוריות בשכם, "קיימות כמה דרכים להברחת הזרע – באמצעות כוסות או משחות". ד"ר אבו-חזראן סיפר כי צוות המרפאה המטפל בנשים לא יכול לדעת בוודאות למי שייך הזרע. לכן, הוא דורש כי קרובי המשפחה של האשה והבעל יהיו מעורבים בתהליך. הרופא מעודד כל אשה שפונה אליו ליידע את הסביבה שבה היא חיה, כדי שלא יחשדו בה כי בגדה בבעלה המרצה מאסר בכלא הישראלי. "אנחנו חיים בחברה מסורתית. לנשים אצלנו אין ברירה אלא להמתין עד לשחרור בעליהן מהכלא, וכידוע שנות הפוריות של האשה מוגבלות", הסביר.

הרופא הוסיף כי הבעלים, המרצים עונשי מאסר רבי שנים, לא מצפים כי יהפכו לאבות, ולאחר שחרורם ייתכן כי נשותיהם לא תוכלנה להרות. לכן קיים חשש כי הבעל יעזוב את אשתו לטובת אשה המסוגלת להרות. "מי שמשלם את המחיר זו האשה. אם יש ביכולתי לעזור לאשה כזאת – אעשה זאת", הצהיר ד"ר אבו-חזראן שציין כי הטיפול במרפאה בשכם ניתן ללא תשלום. בדוברות שירות בתי הסוהר הטילו ספק בנוגע לאמינות הדיווחים, בשל "הנהלים הביטחוניים המחמירים". מומחים אמריקאים טענו מנגד כי הפריה באמצעות זרע שהוברח אפשרית, כיוון שהנוזל יכול שרוד במשך 48 שעות בכלים נקיים בטמפרטורת החדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully