וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: משוחרר עסקת שליט חוזר לכלא לרצות עונשו

20.9.2012 / 8:35

האסיר לשעבר נעצר לפני כחודשיים וחצי בתום מרדף מאחר ששהה בישראל ללא היתר. הוא ירצה עונש מאסר של שנה, לו יתווספו שמונה חודשים שבוטלו בעקבות עסקת שליט

רויטרס

(צפו בשיבת האסירים באוקטובר 2011)

הוועדה לבחינת הפרת תנאי הקלה בעונש על-תנאי הורתה בסוף השבוע שעבר בפעם הראשונה לבטל את ההקלה בעונש שניתן לאחד ממשוחררי העסקה לשחרורו של גלעד שליט. לעלי ג'ומעה עלי זידאת, תושב הכפר הפלסטיני בני נעים שממזרח לחברון, נותרה יתרה של כשמונה חודשי מאסר בפועל כששוחרר במסגרת העסקה, וכעת החליטה הוועדה כי הוא ירצה אותם בנוסף לעונש מאסר אחר של שנה, לאחר שהפר את תנאי שחרורו.

לפני כחודשיים וחצי, הבחין שוטר כי הפלסטיני מתנהג בצורה חשודה וניהל אחריו מרדף. לאחר שאותר, התברר שהוא שוהה בישראל ללא היתר. הוא הורשע בבית משפט השלום בבאר שבע בשהייה לא חוקית בישראל ובהפרעה לשוטר במילוי תפקידו. בשל הפרת תנאי ההקלה בעונש - ביצוע עבירה שעונשה למעלה משלושה חודשי מאסר ויציאה מהשטחים - הורתה הוועדה על ביטול ההקלה בעונש.

במערכת הביטחון התריעו כי קיים חשש שמתוך 1,027 האסירים ששוחררו לפני כשנה במסגרת עסקת שליט יהיו אסירים שישובו לדרך הטרור, בלחץ של הנהגת ארגוני הטרור הכלואה בישראל.

יצויין כי במסגרת העסקה לשחרור האסירים חתמו המשוחררים על מסמך שאוסר עליהם לשוב לפעילות טרור תוך מחויבות שלא לצאת מאזור יהודה ושומרון ולעמוד בהגבלות תנועה שהוטלו על כל אחד מהם בנפרד. עד כה נעצרו שבעה אסירים נוספים ששוחררו בעסקת שליט, אשר שבו לפעילות חבלנית שכללה ניסיונות להוציא פיגועים וניסיונות לחטוף אזרחים ישראלים וחיילים למטרות שחרור האסירים שכלואים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully