וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: לא ננהל מו"מ עם אמריקה כשאקדח צמוד לראשנו

7.2.2013 / 12:59

מנהיג אירן דחה את ההצעה של סגן הנשיא ביידן לדון בתכנית הגרעין של ארצו: "נתייצב מול מי שרוצה שאמריקה תשלוט בנו", הזהיר. המו"מ עם נציגי המערב יתחדש בסוף החודש

אירן פסלה את ההצעה לקיים משא ומתן ישיר עם ארצות הברית כל עוד מוטלות נגדה סנקציות כלכליות. המנהיג העליון של אירן, עלי חמינאי, דחה את ההצעה שהניח סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לקיים מגעים ישירים עם וושינגטון בנוגע לתכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלמית, משום שהיא מגיעה בזמן שיש "אקדח שמוצמד לראשה של אירן".

"יש אנשים תמימים שפוזלים לכיוון המגעים עם אמריקה", אמר חמינאי בנאום שנשא בפני קצינים בתעשייה האווירית, ושפורסם באתר האינטרנט שלו. "ואולם, המשא ומתן לא יפתור את הבעיה", פסק המנהיג העליון של אירן, ואיים: "האומה שלנו תתייצב מול מי שרוצה שאמריקה תשלוט שוב באירן".

המנהיג העליון של אירן, עלי חמינאי, בטקס לציון 23 שנים למות אייתוללה ח'ומייני, סמוך לטהרן. 3 ביוני 2012. AP
"יש אנשים תמימים שפוזלים לכיוון המגעים עם אמריקה". חמינאי/AP

המשא-ומתן בין אירן לשש מעצמות המערב, בהן ארה"ב, צפוי להתחדש בקזחסטן ב-26 בפברואר. בסוף השבוע אמר סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, כי בוושינגטון לא שוללים אפשרות לקיים שיחות ישירות מול טהרן, אך אמר כי "זה יקרה רק כשההנהגה האירנית והמנהיג העליון שלה יהיו רציניים". בכינוס ביטחוני במינכן, הוסיף ביידן כי על משא ומתן כזה להיות "אמיתי ומוחשי, ולא רק לשם התרגול".

ביום שבת הוסיפה ארצות הברית שורה של עיצומים על אירן במחאה על הגבלת חופש הביטוי במדינה. בין היתר, הוכרזו סנקציות על גופי תקשורת שהואשמו בצנזורה גורפת, בהם רשת השידור הממלכתית וסוכנויות שסיפקו רשתות אינטרנט מוגבלות. כמו כן, הוטלו עיצומים על אישים שהיו מעורבים בניטור כתובות דואר אלקטרוני של אזרחים שנחשדו במרי נגד השלטון, ונגד חברות שסייעו לטהרן לשבש במכוון שידורים אלקטרוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully