וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "ישראל רוצה לתקוף - אך חוששת מההשלכות"

הנשיא האירני שוחח עם עורכים מצרים בכירים והעריך כי ישראל עדיין לא תקפה את מתקני הגרעין שכן איננה מעיזה. בשולי כינוס במצרים נועד אחמדינג'ד גם עם אבו מאזן

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, העושה בימים אלו בקהיר בירת מצרים, הבהיר אמש (שלישי) בשיחה עם עורכים בכירים בתקשורת המצרית כי ישראל מעוניינת לתקוף את אירן, אולם היא "חוששת מההשלכות" של תקיפה שכזו. הנשיא האירני, שצוטט ברשת PressTV האירנית, המשיך בקו האנטי-ישראלי השולל את קיום המדינה ואמר שישראל קמה "כדי לחולל מלחמות באזור".

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד מבקר במצרים. קהיר ינואר 2013. רויטרס
"ישראל לא יכולה לפלוש לאירן". אחמדינג'ד במצרים, אמש/רויטרס

"המדינות שסייעו בהקמת המשטר הציוני הגיעו למסקנה שהישות הזו לא יכולה להגשים את המטרות שלשמה הוקמה", אמר, "לכן, הן משנות את התנהגותן, מה שיוביל לקץ רעיון הכיבוש והציונות". מכאן, הסיק אחמדינג'ד, "ישראל הבינה את התהליך, והיא מנסה לשנות את מצבה באמצעות מתקפה על סוריה, אולם אין ביכולתם לפלוש לאירן".

אז פנה הנשיא האירני לתאר את טהרן כ"שומרת השלום" באזור המפרץ הפרסי, ש"מעצמות המערב מנסות לפלג מתוך ראיית האינטרסים שלהן". לדבריו, המערב מנסה לשעבד את האזור כדי לנצל את משאביו הטבעיים ומקורות האנרגיה.

בתוך כך, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש היום בקהיר עם הנשיא האירני בשולי ועידת הארגון לשיתוף הפעולה האיסלמי – כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא". אבו מאזן נפגש גם עם הנשיא המלזי, וצפוי להיפגש היום עם ראשי מדינות אחרים. אבו מאזן פנה למשתתפי הפסגה האיסלמית וביקש מהם לתמוך כספית ברשות כדי להתמודד עם המשבר הכלכלי שעובר עליה. הוא האשים את ישראל, בהיותה הגורם המרכזי למצור ולהחרמת הכספים השייכים לרשות. לדבריו, יש צורך לתמוך בירושלים ובתכניות שנועדו לשמור על פיתוחה כפי שהוחלט בפסגה הקודמת. הוא הבהיר כי בירושלים ומסגד אל-אקצא מתבצעות פעולות אכזריות מפאת הכיבוש הישראלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully