וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחזרו פניו של המלך שהיה קבור בחניון 500 שנים

רויטרס

5.2.2013 / 17:03

מאז מותו בשנת 1486, תואר המלך ריצ'רד השלישי כמי שנפשו המעוותת נתנה אותות גם בפניו. אחרי ששלדו חולץ מחניון, מקווים החוקרים שניתן יהיה לשקם גם את תדמיתו המוסרית

רויטרס

אחרי שהיה קבור מתחת לאדמה במשך 500 שנים, מדענים הצליחו לשחזר את פניו של מלך אנגליה, ריצ'רד השלישי, שעצמותיו התגלו מתחת למגרש חניה בעיר לסטר.

במסיבת עיתונאים שנערכה אמש (שני), הציגו מדענים וארכיאולוגים את שלדו של המלך, בן המאה ה-15, והיום הוצגה בלונדון הדמיה של פניו, המבוססת על סריקת CT שנערכה לגולגולתו. לדברי המדענים, ההדמיה מתארת ברמת דיוק גבוהה את "פניו הנאים מאוד" של ריצ'רד, שנהרג בגיל 32 בקרב על בוזוורת' מפגיעת חץ בעת שרכב על סוס. ד"ר ג'ון אשטון-היל, היסטוריון שחקר את תקופת המלך, אמר כי "המאפיין הברור ביותר הוא צורתו של האף של ריצ'רד וצורת סנטרו". איברים אלה, לדבריו, באו לידי ביטוי של ממש בשחזור.

שחזור פניו של המלך ריצ'רד השלישי. לונדון, ינואר 2013. רויטרס
פיליפה לנגלי, יוזמת החיפוש, ליד פניו המשוחזרים של המלך/רויטרס

עבודת השחזור כולה תוארה בתחקיר ששודר בערוץ 4 הבריטי. פיליפה לנגלי, שיזמה את החיפוש אחר עצמותיו של המלך, אמרה בתכנית הטלוויזיה כי "הפנים כלל לא נראים כפניו של רודן", שכן ריצ'רד תואר בכתביו של שייקספייר כרוצח מטורף שהורה להרוג את אחייניו כדי לחזק את שלטונו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
גולגולתו של ריצ'רד השלישי, מלך אנגליה, שנטמן מתחת לחניון בלסטר. רויטרס
גולגולתו של המלך כפי שהוצגה אמש בלונדון. נהרג מפגיעת חץ בראשו/רויטרס

לדברי החוקרים, שחזור הפנים חשוב במיוחד, בין היתר משום שלא קיימים כמעט דיוקנים של ריצ'רד, ומשום שמאז מותו של המלך מעט הציורים שלו התבססו אלה על אלה. לחלקם גם נוספו תוספות שהושפעו בחלקן מהתיאורים המוגזמים של המלך, שיריביו משושלת בית טיודור ביקשו לציירו כתאב-דם, ואדם שהיה מעוות גופנית באותה מידה שהיה מעוות נפשית. ואולם, החוקרים נאלצו להשתמש בדיוקנים הקיימים כדי לקבל השראה לצבע עיניו ושערו של ריצ'רד, כמו גם לגוון עורו ואופי לבושו.

שלדו של ריצ'רד השלישי, מלך אנגליה, שנטמן מתחת לחניון בלסטר. רויטרס
שלדו של המלך נמצא טמון מתחת לחניון/רויטרס

ריצ'רד השלישי, שמלך שנתיים בלבד, נהרג ב-22 באוגוסט 1486, בעת שרכב על סוס במערכה על בוזוורת', מוקד אחד הקרבות החשובים במלחמות השושנים. החיילים מבית לנקסטר לחמו נגדו בשליחות המלך הנרי השביעי, ירו בו חצים והלמו בראשו בגרזן. הם בזזו את הזהב שנשא בכיסים והפשיטו אותו מבגדיו. לאחר מכן הובילו את הגופה העירומה אל המנזר הפרנציסקני בגרייפריירס - כנסייה קטנה שהושמדה לאחר מכן בהוראת המלך הנרי השמיני. מפות שונות הראו שהמנזר שנחרב נמצא כיום בעיר לסטר - כ-25 קילומטרים מהמקום שבו נערך הקרב שבו נהרג ריצ'רד.

לקריאה נוספת
אחרי 500 שנה, זה רשמי: מלך אנגליה קבור בחניון
האם המלך הגיבן שאנס ורצח יזכה להלוויה רשמית?

ריצ'רד השלישי, מלך אנגליה, שככל הנראה נטמן מתחת לחניון בלסטר, אנגליה. ShutterStock
רוב הדיוקנות הקיימים של המלך התבססו זה על זה וציירו אותו כמעוות פיזית/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully