וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בירושלים: "לבנות מוסדות גם לחילונים"

4.2.2013 / 12:18

תנועת "התעוררות" מתכננת צעדת מחאה, לאחר שבמועצת העיר אישרו בשבוע לבנות מוסדות חינוך לציבור החרדי בשכונת רמת שרת החילונית. "מאוכזבים ממדיניות ראש העיר"

עקב החלטת מועצת עיריית ירושלים לייעד לציבור החרדי מוסדות חינוך שייבנו בשכונת רמת שרת החילונית, מתכננת תנועת "התעוררות" הירושלמית למחות מחר (שלישי) בשכונה. אמש פורסם בוואלה! חדשות כי הסיעות החרדיות בירושלים הצליחו, בתמיכת ראש העיר, ניר ברקת, להעביר את ההחלטה במועצת העיר ביום חמישי האחרון. מדובר בשטח בגודל שלושה דונמים הממוקם בין רמת שרת לבין השכונה החרדית בית וגן.

עיריית ירושלים סירבה להצעת הפשרה שהובאה על ידי תנועת "התעוררות", שנאבקת על דמותה של ירושלים, לפיה חצי ממוסדות החינוך ייועדו לחרדים וחצי לחילונים. בתגובתה אמש מסרה העירייה כי במקום אחר בשכונה מתוכננים לקום שני מתנ"סים וארבעה גני ילדים ממלכתיים: "מדיניות העירייה בקדנציה הנוכחית היא בניית מוסדות ציבור ומבני חינוך לכל מגזר בשכונתו ולא בשכונות בהם מתגורר מגזר אחר", נאמר.

"הציבור לא מקבל את המענה המתאים לצרכיו"

ב"התעוררות" החליטו להעלות הילוך ומחר בשעות הצהריים יתכנסו ברחוב דוד מרץ פעילי התנועה ותושבי החילוניים של השכונה, ומשם יצעדו לשטחים בהם עתידים להיבנות המוסדות על מנת להניח אבן פינה למתנ"ס ולישיבה, על פי הצעת הפשרה שנדחתה. "אנו רוצים להביא לידיעת הציבור שישנה אפשרות להגיע לפשרה", אומרים בתנועה. "ניתן לבנות גם לחרדים וגם לחילונים ואנו הולכים לסמן בשטח איך יכולה הייתה להתממש הפשרה הזו ולשים אבן פינה למתנ"ס שיכול היה לקום בצד של רמת שרת ואבן פינה לישיבה בצד של בית וגן".

"מטרת המהלך הזה מבחינתנו היא להעביר מסר", אמר עופר ברקוביץ', יו"ר התעוררות. "אנו לא משלימים עם ההחלטה השגויה שהתקבלה במועצת העיר. לדעתנו אלטרנטיבה של פשרה וחלוקת השטח בין האוכלוסיות השונות היא האלטרנטיבה המושכלת והנכונה ביותר למניעת חיכוכים ומענה לצרכים השונים הן בציבור החילוני והן בציבור החרדי. אנו משוכנעים שגם הרבה תושבים, משני צדי המתרס, יגיעו על מנת להבהיר למקבלי ההחלטות של עיריית ירושלים שזוהי האלטרנטיבה הנכונה לטובת כולם. הפעולה הזו מלמדת על אכזבה קשה ממדיניותו של ראש העיר בעניין הזה - שנבחר על ידי ציבור חילוני, מסורתי ודתי לאומי וציבור זה לא מקבל את המענה המתאים לצרכיו ולעתידו מהאדם בו הוא בחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully