וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע התלווה מפקד טייסת קרב לרמטכ"ל לביקור בוושינגטון?

3.2.2013 / 18:58

רא"ל גנץ הגיע לביקור עבודה רשמי, כשברקע המתיחות מול סוריה. הוא ייפגש עם ראש המטות המשולבים של ארה"ב ויתלוו אליו גם ראש אגף התכנון וראש חטיבת המחקר באגף המודיעין

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ נחת בצהריים (ראשון) בניו יורק ובשעות הקרובות הוא צפוי לטוס לוושינגטון לביקור עבודה רשמי בן חמישה ימים בארצות הברית כאורחו האישי של יו"ר המטות המשולבים, הגנרל מרטין אי. דמפסי. התלוו לביקור רעיית הרמטכ"ל רויטל גנץ, ראש אגף התכנון אלוף נמרוד שפר, ראש חטיבת המחקר באגף המודיעין תא"ל איתי ברון ומפקד טייסת קרב. לא ידוע מהי סיבת הצטרפותו של מפקד הטייסת לביקור הרשמי. את הביקור ילווה הנספח הצבאי של צה"ל בארה"ב, אלוף יעקב אייש. בהיעדרו של גנץ סגן הרמטכ"ל אלוף גדי איזנקוט ימלא את מקומו של הרמטכ"ל.

פגישת נשיא המדינה והרמטכ"ל עם רמטכ"ל צבא ארה"ב מרטין דמפסי. עומר מירון
גנץ לא ביטל את הביקור למרות הרגישות הביטחונית במזרח התיכון והמתיחות מול סוריה. הרמטכ"ל גנץ וראש המטות המשולבים דמפסי/עומר מירון

גנץ לא ביטל את הביקור למרות הרגישות הביטחונית במזרח התיכון והמתיחות מול סוריה, לאור הפרסומים הזרים שמייחסים תקיפה של מטוסי קרב של חיל האוויר בשטחה של סוריה. הרמטכ"ל, שהיה בעברו הנספח הצבאי בוושינגטון, חוזר לסביבה מאוד מוכרת ובמהלך ביקורו יקיים שיחות בנושאים אסטרטגיים ביניהם: המתיחות מול סוריה והאפשרות שיזלוג לידי חיזבאללה נשק שובר איזון, כולל נשק בלתי קונבנציונלי; ההסדרה מול ארגון החמאס; ההשפעה המצרית על מרחב סיני ותכנית הגרעין האירנית.

במערכת הביטחון מייחסים חשיבות רבה לביקורו של רא"ל גנץ בארה"ב, שכן זו הפעם הראשונה שמבקר הרמטכ"ל כאורח רשמי של יו"ר המטות המשולבים מאז ביקורו של רא"ל במיל' גבי אשכנזי. הערכה בישראל כי הרמטכ"ל עשוי לחזור עם תשובות לשאלות משמעותיות אודות המענה של ישראל, לאור התערערות המצב באזור, בין היתר בנוגע לשיתופי פעולה עם ארה"ב. גורמים ביטחוניים ציינו היום כי עקב המציאות הפוליטית בישראל וסיום תפקידו הצפוי של אהוד ברק כשר ביטחון, מהווה רא"ל גנץ בשל קשריו הענפים בארה"ב, גשר יציב למשרד ההגנה האמריקאי ובכירים בממשל האמריקאי.

שר הביטחון ברק התייחס הבוקר לראשונה להפצצה שיוחסה לישראל בשבוע שעבר בסוריה, ואמר כי "מה שקרה בסוריה לפני כמה ימים הוא הוכחה לכך שאנו מתכוונים למה שאנו אומרים". ברק, שבא לוועידה ביטחונית במינכן, אמר כי "לא יהיה זה נכון לאפשר לחיזבאללה להתחמש במערכות נשק מתקדמות", והוסיף כי יש מחיר לפעולות מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully