וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: בקבוקי תבערה לעבר ארמון הנשיא, אדם אחד נהרג

2.2.2013 / 0:00

אלפי מפגינים שבו לרחובות בקריאה לנשיא המצרי להתפטר. בקהיר ניסו כוחות הביטחון להניס את המפגינים באמצעות גז מדמיע וזרנוקי מים. מורסי: "נפעל בנחישות נגד האחראים"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

אדם אחד נהרג ועשרות בני אדם נפצעו אמש (שישי) במהלך עימותים עם כוחות הביטחון במצרים, מרביתם מחוץ לארמון הנשיאות בקהיר. המפגינים זרקו בקבוקי תבערה לעבר ארמונו של הנשיא, מוחמד מורסי, וקראו לו להתפטר על רקע האלימות הגוברת במדינה בחודשים האחרונים. כוחות הביטחון עשו שימוש בגז מדמיע ובזרנוקי מים בניסיון להניס את המפגינים, שגם יידו אבנים ונעליים לעבר הארמון.

מפגינים יידו בקבוקי תבערה לעבר ארמון הנשיאות בקהיר, מצרים, 1 בפברואר 2013. רויטרס
המפגינים מחוץ לארמון הנשיאות בקהיר, הערב/רויטרס

הנשיא מורסי פרסם בעקבות האירועים הודעתו בעמוד הפייסבוק שלו בה הזהיר כי כוחות הביטחון "יפעלו בנחישות רבה" כדי להגן על מוסדות המדינה והבהיר כי מי שעומד מאחורי המהומות יטופלו "באופן מדיני". תומכיו של מורסי אמרו כי המפגינים מנסים להשתמש בכוח של הרחוב על מנת להפיל את נשיאה הראשון של המדינה אשר נבחר באופן דמוקרטי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מפגינים יידו בקבוקי תבערה לעבר ארמון הנשיאות בקהיר, מצרים, 1 בפברואר 2013. רויטרס
כוחות הביטחון ירו גז מדמיע לעבר המפגינים/רויטרס

אלפים ממתנגדיו של מורסי שבו הערב לרחובות במחאה עלהאלימות הגוברת במדינה. בין היתר, נאספו המפגינים בעיר פורט סעיד, שהפכה בימים האחרונים לאחד המקומות הקטלניים במצרים. כאמור גם בכיכר תחריר בקהיר נאספו המפגינים וכן בערים אלכסנדריה ואיסמעיליה.

"אין אלוהים מלבד אללה ומוחמד מורסי הוא אויב אללה", צעקו המפגינים בפורט סעיד. בעודם נושאים את תמונותיהם של ההרוגים מהעימותים האחרונים, זעקו המפגינים: "אנו נמות כפי שהם מתו למען הצדק". המפגינים בעיר מציינים היום גם את יום השנה הראשון לאירועים האלימים שאירעו באצטדיון בעיר במהלכם נהרגו 74 בני אדם בעקבות קטטה בין אוהדי שתי קבוצות כדורגל.

מפגינים מצרים מחוץ לארמון הנשיאות בקהיר, 1 בפברואר 2013. רויטרס
המפגינים מוחים על האלימות במדינה בחודשים האחרונים/רויטרס

בסוף השבוע שעבר גזר בית המשפט גזר דין מוות על 21 בני אדם שהורשעו באחריות למות 74 אוהדי הכדורגל באסון במגרש בפורט סעיד בשנה שעברה. ההכרעה בנוגע ל-52 מעורבים נוספים באירוע תינתן בחודש מרץ. ההחלטה על הוצאתם להורג של 21 המורשעים עדיין טעונה את אישורו של המופתי, שהוא הסמכות העליונה במדינה - אשר מקבל את ההכרעה הסופית בנושא עונשי מוות.

נושא: אלפים מפגינים במצרים נגד הנשיא מורסי, 1 בפברואר 2013. רויטרס
כיכר תחריר בקהיר, הערב/רויטרס

מאז החלו המהומות האחרונות ב-25 בינואר לציון שנתיים למהפכה שהובילה להדחתו של הנשיא לשעבר, חוסני מובארק, נהרגו כ-60 בני אדם ברחבי מצרים. בעקבות המהומות, הודיע מורסי על מצב חירום בערים סואץ, פורט סעיד ואיסמעיליה. הצו יהיה בתוקף לאורך 30 ימים. "הגנת האומה היא באחריותו של כל אחד. אנחנו נתמודד עם כל איום על ביטחונה של מצרים - בכוח ובנחישות במגבלות החוק", אמר מורסי בנאום לאומה.

השבוע הזהיר שר ההגנה המצרי, עבדל פתח א-סיסי, הזהיר מפני התמוטטות נוספת של המשטר במדינה. "הקונפליקט והעימותים על ניהול המדינה יביאו לקריסתה", כתב בעמוד הפייסבוק הרשמי של הצבא. לדבריו, פרישת הצבא בערים שמועדות לפורענות נועדה למנוע את הסלמת המהומות, וכן להגן על תעלת סואץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully