וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים מפגינים במצרים: "מורסי הוא אויב אללה"

1.2.2013 / 18:46

המפגינים שבו לרחובות וקראו לנשיא המצרי להתפטר בעקבות האירועים האלימים האחרונים, שגבו את חייהם של כ-60 בני אדם. בקבוקי תבערה נזרקו לעבר ארמון הנשיא בקהיר

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

אלפים ממתנגדיו של נשיא מצרים, מוחמד מורסי, שבו הערב (שישי) לרחובות במחאה על האלימות הגוברת במדינה. המפגינים קראו לנשיא מורסי להתפטר בעקבות שבעת החודשים האלימים מאז עלה לשלטון. בין היתר, נאספו המפגינים בעיר פורט סעיד, שהפכה בימים האחרונים לאחד המקומות הקטלניים במצרים. גם בכיכר תחריר בקהיר נאספו המפגינים וכן בערים אלכסנדריה ואיסמעיליה.

נושא: אלפים מפגינים במצרים נגד הנשיא מורסי, 1 בפברואר 2013. רויטרס
כיכר תחריר בקהיר, הערב/רויטרס

עד ראייה סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי המפגינים בקהיר זרקו בקבוקי תבערה לעבר אמון הנשיאות בבירה המצרית. לפי הדיווח, לפחות 15 בקבוקי תבערה נזרקו. עוד דווח כי כוחות הביטחון עשו שימוש בזרנוקי מים על מנת להניס את עשרות המפגינים שנאספו מחוץ לארמון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"נמות למען הצדק"

"אין אלוהים מלבד אללה ומוחמד מורסי הוא אויב אללה", צעקו המפגינים בפורט סעיד. בעודם נושאים את תמונותיהם של ההרוגים מהעימותים האחרונים, זעקו המפגינים: "אנו נמות כפי שהם מתו למען הצדק". המפגינים בעיר מציינים היום גם את יום השנה הראשון לאירועים האלימים שאירעו באצטדיון בעיר במהלכם נהרגו 74 בני אדם בעקבות קטטה בין אוהדי שתי קבוצות כדורגל.

נושא: אלפים מפגינים במצרים נגד הנשיא מורסי, 1 בפברואר 2013. רויטרס
כ-60 בני אדם נהרגו בשבוע האחרון במצרים. מפגינים בקהיר, הערב/רויטרס

בסוף השבוע שעבר גזר בית המשפט גזר דין מוות על 21 בני אדם שהורשעו באחריות למות 74 אוהדי הכדורגל באסון במגרש בפורט סעיד בשנה שעברה. ההכרעה בנוגע ל-52 מעורבים נוספים באירוע תינתן בחודש מרץ. ההחלטה על הוצאתם להורג של 21 המורשעים עדיין טעונה את אישורו של המופתי, שהוא הסמכות העליונה במדינה - אשר מקבל את ההכרעה הסופית בנושא עונשי מוות.

מאז החלו המהומות האחרונות ב-25 בינואר לציון שנתיים למהפכה שהובילה להדחתו של הנשיא לשעבר, חוסני מובארק, נהרגו כ-60 בני אדם ברחבי מצרים. בעקבות המהומות, הודיע מורסי על מצב חירום בערים סואץ, פורט סעיד ואיסמעיליה. הצו יהיה בתוקף לאורך 30 ימים. "הגנת האומה היא באחריותו של כל אחד. אנחנו נתמודד עם כל איום על ביטחונה של מצרים - בכוח ובנחישות במגבלות החוק", אמר מורסי בנאום לאומה.

השבוע הזהיר שר ההגנה המצרי, עבדל פתח א-סיסי, הזהיר מפני התמוטטות נוספת של המשטר במדינה. "הקונפליקט והעימותים על ניהול המדינה יביאו לקריסתה", כתב בעמוד הפייסבוק הרשמי של הצבא. לדבריו, פרישת הצבא בערים שמועדות לפורענות נועדה למנוע את הסלמת המהומות, וכן להגן על תעלת סואץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully