וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורסי בגרמניה: "מצרים תהיה מדינת חוק ולא דת"

30.1.2013 / 17:32

בעוד האלימות במדינתו נמשכת, נועד נשיא מצרים עם קנצלרית גרמניה בברלין. מורסי הבהיר כי הפרלמנט החדש שייבחר יחליט על הרכב הממשלה. מרקל קראה לשלטונו לכבד זכויות אדם

רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

אחרי המהומות בימים האחרונים במדינתו, נועד היום (רביעי) נשיא מצרים, מוחמד מורסי, עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בברלין. במסיבת עיתונאים משותפת הכריז מורסי כי מצרים תהיה מבוססת על שלטון החוק ולא על הצבא או על מנהיגים דתיים. לדבריו, פרלמנט חדש שייבחר בעוד כמה חודשים יחליט על הרכבת הממשלה. "מצרים נמצאת בדרכה להשגת ממשל איתן ושלטון חוק במסגרת של מדינה אזרחית מודרנית שכולנו נשאף אליה - מדינה אזרחית שאינה מדינה צבאית או תאוקרטית, אלא מדינה אזרחית חוקתית", אמר מורסי.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא מצרים מוחמד מורסי בברלין, 30 ינואר 2013. AP
מורסי ומרקל במסיבת העיתונאים בברלין/AP

מורסי התייחס להתבטאויות שלו טרם כניסתו לתפקיד שצוטטו ב-2010, לפיהן הציונים והיהודים הם מוצצי דם שמקורם מהקופים ומהחזירים. הנשיא המצרי טען כי הדברים הוצאו מהקשרם והבהיר כי אינו מתנגד לדת היהודית. "כמו שאמרתי כבר, הציטוטים הוצאו מהקשרם. אני לא נגד הדת היהודית, אני לא נגד יהודים שעוסקים בדתם", אמר מורסי במסיבת העיתונאים. "דיברתי על התנהגות ומעשים של כל דת ששופכים בה דם או שתוקפים אנשים חפים מפשע או אזרחים. התנהגות כזאת אני מגנה. אני מוסלמי. אני מאמין והדת שלי והדת שלי מחייבת אותי להאמין בכל הנביאים, לכבד את כל הדתות ולכבד את הזכות של אנשים להאמין".

מרקל אמרה למורסי כי גרמניה רוצה לראות דיונים בין הכוחות הפוליטיים במדינתו, וציינה כי הממשל בקהיר חייב לכבד זכויות אדם. "דבר אחד שחשוב לנו הוא שערוץ הדיאלוג יהיה פתוח לכל הכוחות הפוליטיים במצרים", אמרה מרקל.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא מצרים מוחמד מורסי בברלין, 30 ינואר 2013. AP
" לכבד זכויות אדם". קבלת הפנים למורסי/AP

בעוד מורסי מבקר בברלין, נמשכת האלימות במדינתו. גורם ביטחוני מסר כי שני בני אדם נורו למוות בעימותים בקהיר. בכך עלה מניין הקרבנות בגל האלימות האחרון ל-54. השניים נורו למוות לפנות בוקר בכיכר תחריר, כך לפי הגורם, שהוסיף כי לא ברור מי היורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully