וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "על ישראל לעצור בניית התנחלויות ולפנותן"

טל שלו

31.1.2013 / 13:13

דו"ח מועצת זכויות האדם של האו"ם קבע שישראל מפרה את אמנת ז'נבה ועליה "לחדול מכל בנייה בהתנחלויות ללא תנאים מוקדמים". משרד החוץ: "המועצה מוטה באופן שיטתי נגד ישראל"

חוקרים מטעם מועצת זכויות האדם של האו"ם קראו היום (חמישי) לישראל להקפיא תכניות בנייה ולפנות התנחלויות מהגדה המערבית. "על ישראל להתאים עצמה באופן מיידי לסעיף 49 באמנת ז'נבה הרביעית ולחדול מכל בנייה בהתנחלויות ללא תנאים מוקדמים. עליה ליזום תהליך של פינוי מתנחלים היושבים בשטחים הכבושים", כך נכתב בדו"ח החקירה, שהובלה על ידי השופטת הצרפתייה, כריסטין צ'אנט.

מועצת האו"ם לזכויות אדם. AP
האמנה אוסרת העברת אוכלוסיות אל תוך שטחים כבושים. דיון של מועצת זכויות האדם באו"ם/AP

הדו"ח קובע כי המתנחלים מפרים את אמנת ז'נבה משנת 1949 אשר אוסרת העברת אוכלוסיות לתוך שטחים כבושים, דבר אשר יכול להביא לפשעי מלחמה אשר בתחום השיפוט של בית הדין הפלילי הבינלאומי. הדו"ח אף קורא למדינות החברות במועצת זכויות האדם של האו"ם "לעמוד בהתחייבויותיהם על פי המשפט הבינלאומי" ולעמוד באחריותם כלפי הנורמות הבינלאומיות, "ולא להכיר במצב הבלתי חוקי הנובע מההפרות של ישראל".

בנוסף, באופן תקדימי, הדו"ח קורא לחברות פרטיות הפועלות בישראל לבחון את השפעת הפרות זכויות האדם על פעילותם "ולנקוט בכל הצעדים הנדרשים לרבות הפסקת הפעילות העסקית בהתנחלויות - כדי להבטיח שהן אינן משפיעות לרעה על זכויות האדם של העם הפלסטיני".

מחברי הדו"ח קראו גם לכל המדינות החברות לנקוט "בצעדים מתאימים" כדי להבטיח שארגונים עסקיים בתחום שיפוטם הפועלים בהתנחלויות יקפידו שפעילותם לא תפגע בזכויות האדם בהתנחלויות.

"הדו"ח הוא תזכורת עגומה נוספת לגישה המוטה של המועצה"

"הדרך היחידה לפתור את כל הבעיות העומדות ותלויות בין ישראל לפלסטינים, כולל את סוגיית ההתנחלויות, היא באמצעות משא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים". מסר דובר משרד החוץ, יגאל פלמור, בתגובה לדו"ח. עוד נכתב כי "צעדים שתועלתם שלילית, כמו הדו"ח המונח לפנינו, רק יפגעו במאמצים למצוא פתרון בר קיימא לסכסוך הישראלי פלסטיני. למרבית הצער, המועצה לזכויות אדם הצטיינה מאז ומתמיד בגישתה החד צדדית והמוטה באופן שיטתי נגד ישראל. הדו"ח הנוכחי הוא עוד תזכורת עגומה לכך".

במרץ האחרון הודיעה ישראל כי היא מנתקת כל קשר עם המועצה לזכויות האדם של האו"ם, בעקבות ההחלטה של המועצה על הקמת הוועדה לבדיקת הבנייה בהתנחלויות. בירושלים מיהרו להודיע שהוועדה לא תזכה לשיתוף פעולה ישראלי וטענו כי מדובר ב"גוף מגוחך, ולא לגיטימי", שכבר קיבל בעבר שורה של החלטות אנטי-ישראליות, כמו הקמת ועדת גולדסטון לבדיקת מבצע "עופרת יצוקה", שגם עמה בחרה ישראל לא לשתף פעולה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקף בחריפות את החלטת המועצה ואמר כי "זו מועצה צבועה עם רוב אוטומטי נגד ישראל. זו מועצה שצריכה להתבייש בעצמה. אין לה דבר וחצי דבר עם זכויות אדם".

במסגרת ההחלטה לנתק את הקשרים עם המועצה החרימה ישראל שימוע מיוחד שהתקיים השבוע בז'נבה בנושא מצב זכויות האדם בישראל. הצעד הישראלי עורר ביקורת חריפה מצד חברי המועצה וגורמים דיפלומטיים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully