וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה גינה התקיפה, "צבא סוריה בכוננות"

ניר יהב

31.1.2013 / 9:57

הארגון טען כי התקיפה בסוריה "עולה בקנה אחד עם יצר התוקפנות של ישראל". גורמי אופוזיציה סורים: חיזבאללה העביר גז חרדל וטילים לטווח 300 קילומטרים ללבנון לפני שנה

צילום: רויטרס, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

חיזבאללה גינה הבוקר (חמישי) בחריפות את "התקיפה הישראלית במתקן המחקר בסוריה". בהודעה שפרסם נמסר כי "התקיפה עולה בקנה אחד עם יצר התוקפנות והנפשעות המושרשת עמוק בישראל. היא בוצעה בהתאם למדיניותה של ישראל, שמטרתה היא למנוע מכל גורם ערבי או איסלמי לפתח את יכולותיו הצבאיות והטכנולוגיות". עוד ציין חיזבאללה כי המתקפה הישראלית "הברברית" מחייבת גינוי מצד הקהילה הבינלאומית והעולם הערבי והאיסלמי.

בתוך כך, העיתון הסעודי "אל-ווטן" דיווח מפי גורמי אופוזיציה סורים המוגדרים "מהימנים", כי לפני כשנה העביר כבר חיזבאללה נשק כימי מסוריה אל לבנון. על פי הדיווח, המשטר הסורי אפשר לחיזבאללה להעביר כמויות של נשק כימי תחת פיקוח של קצינים סורים בכירים הכפופים לנשיא הסורי בשאר אסד. "בתחילת 2012 ראינו שהמשטר הסורי מאפשר לחיזבאללה להעביר גז חרדל וטילים שיכולים להגיע למרחק של 300 קילומטרים ויכולים לשאת ראש נפץ כימי". לדברי הגורמים, ההעברה בוצעה במשך 40 ימים, החל מ-17 בפברואר 2012 ועד סוף מרץ 2012.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזור התקיפה בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, דיווח העיתון הלבנוני א-דיאר כי בעקבות התקיפה שביצעה לכאורה ישראל בשטח סוריה, העלו צבאות סוריה, לבנון ירדן כוננות. על פי הדיווח, הצבא הסורי העלה כוננות בגולן והורה ליחידותיו שם להתחלק ליחידות עוד יותר קטנות, "כפי שעשה חיזבאללה בדרום לבנון". עוד דווח כי יחידות סוריות ויחידות של חיזבאללה הוצבו בגבעות כפר שובא ובחוות שבעא שבדרום לבנון. במקביל, דווח כי צבא לבנון הגביר את כוננותו לרמה 3 וכי צבא ירדן הגביר אף הוא את הכוננות תוך הצבת משוריינות על הגבול המשותף ליד נהר הירדן.

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח הלילה מפי גורמי ממשל אמריקאיים כי מטוסי הקרב הישראלים תקפו משלוח של טילים נגד מטוסים בסוריה. הגורמים העריכו כי בתקיפה בפאתי דמשק נפגעה שיירת משאיות שנשאו טילי נ"מ מתקדמים מסוג SA-17, תוצרת רוסיה, שהיו מיועדים להגיע לידי חיזבאללה בלבנון. על פי דיווח נוסף ב"ניו יורק טיימס", ישראל יידעה את ארצות הברית טרם התקיפה.

אתמול שללה הצבא הסורי את הדיווחים לפיהם מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו שיירה שנעה מסוריה ללבנון. "אנו חוזרים ואומרים שישראל תקפה מתקן שמטרתו היא חקר מדעי. זו הפרה בוטה של המרחב האווירי הסורי. לכולם ברור כעת שישראל היא זו שמפיקה את מירב התועלת מפעולות הטרור שמבוצעות בתוך סוריה ופוגעת בעם הסורי. היא מסייעת למדינות העוזרות לטרור, ובראשן טורקיה וקטאר", נכתב בהודעה מטעם צבא סוריה.

עוד נמסר בהודעה כי התקיפה נעשתה בתיאום עם המורדים, וכי היעד שהותקף הוא מרכז מחקר מדעי באזור ג'מראיא שבפרברי דמשק, זאת לאחר שחוליות הטרור החמושות נכשלו בניסיונן להיכנס אליו במהלך החודשים האחרונים ולהשתלט עליו. על פי הדיווח, בתקיפה נהרגו שני פועלים במרכז וחמישה נוספים נפצעו. "מטוסי הקרב הישראלים ביצעו את מתקפתם וגרמו לנזקים כבדים לרכוש. בנוסף, הם הרסו כליל את המבנה וכן מרכז לפיתוח כלי רכב ומוסך ששכנו בסמוך", נמסר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully