וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון הבהירה: לא מתכוונת לרוץ לנשיאות ב-2016

רגע לפני פרישתה התייחסה מזכירת המדינה האמריקאית היוצאת לשאלה שמסקרנת רבים בארה"ב - ומחוצה לה. "אני מצפה לסיום כהונתי ולאחר מכן עליי להשלים 20 שנות חוסר שינה", אמרה

סוף לשמועות ולספקולציות? רגע לפני שהיא מפנה את משרתה לג'ון קרי, מזכירת המדינה האמריקאית היוצאת, הילרי קלינטון, הבהירה הלילה (רביעי) כי אין בכוונתה לרוץ לנשיאות ב-2016. "איני חושבת על שום דבר כזה כרגע", השיבה קלינטון לשאלה שנשאלה בפורום שאלות ותשובות מקוון עם סטודנטים מרחבי העולם. "אני מצפה לסיום כהונתי כמזכירת המדינה, ולאחר מכן עליי להשלים 20 שנים של חוסר שינה".

הילרי קלינטון נואמת בוושינגטון, 29 ינואר 2013. רויטרס
תפעל להעצמה נשית ברחבי העולם. קלינטון/רויטרס

ביום שישי תסיים מי שתיזכר ללא ספק כאחת ממזכירי המדינה המשפיעים ביותר את תפקידה באופן רשמי. לדבריה, את התקופה הקרובה היא תקדיש לכתיבת ספר זיכרונות. "אני בהחלט רוצה לראות יותר נשים מתחרות על משרות פוליטיות בכירות במדינותיהן", אמרה קלינטון. "ואעשה כל שביכולתי, גם אם זה אומר לגבי החלטה לגבי עתידי שלי". לדבריה, "בשלב זה, אינני נוטה לעשות זאת, אך אעשה כל שביכולתי כדי לוודא שנשים מתחרות ברמות הגבוהות ביותר, לא רק בארה"ב, אלא בכל העולם".

הסנאט אישר ברוב מוחץ את מינוי ג'ון קרי

הלילה אושר מינויו של ג'ון קרי לתפקיד מזכיר המדינה האמריקאי ברוב של 94 מול 3 – השלושה היו שני סנאטורים רפובליקנים שהתנגדו ואחד שלא הצביע. יתר הסנאטורים הרפובליקנים תמכו בקרי הדמוקרט להחליף את קלינטון, שהודיעה כי לא תמשיך לכהונה שנייה בתום ארבע שנים בתפקיד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אישור המינוי לא היה הפתעה גדולה. הסנאט הסכים להצבעה מהירה לאחר שימוע בשבוע שעבר. אתמול הצביעה הוועדה ליחסים בינלאומיים פה אחד לתמוך במועמדותו: "לכבוד הוא לי", אמר קרי, לאחר שהדגיש את חשיבות הוועדה אשר מקדמת נושאים כמו שלום במזרח התיכון. השבעתו של קרי לתפקיד צפויה להתקיים כבר בשבוע הבא. מינויו התניע מערכת בחירות מיוחדת למלא את מושבו של קרי בסנאט, לאחר חמש כהונות כסנאטור מטעם מדינת מסצ'וסטס.

בסוף השבוע העניקו נשיא ארה"ב, ברק אובמה וקלינטון ראיון משותף ראשון לרשת CBS. "היה שיתוף פעולה נהדר בארבע השנים האחרונות. אני הולך להתגעגע אליה", אמר אובמה בריאיון שצולם בבית הלבן. "לפני כמה שנים זה היה נראה בלתי אפשרי לקיים ריאיון משותף", אמרה קלינטון, "ניהלנו קמפיין מקדים ארוך וקשה מאוד לנשיאות". "ואז", המשיכה מזכירת המדינה הפורשת, "הנשיא אובמה ביקש ממני להתמנות לתפקיד, ואמרתי 'כן'. ולמה הוא ביקש ממני, ולמה אמרתי כן? כי שנינו אוהבים את המדינה שלנו", הסבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully