וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "הבחירות בישראל פותחות דלת לשלום"

29.1.2013 / 19:18

מזכירת המדינה האמריקאית הפורשת אמרה כי הנשיא אובמה ומחליפה ג'ון קרי יחפשו אחר כל הזדמנות לקידום תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. היום צפוי הסנאט לאשר את מינוי קרי

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

"הבחירות שהתקיימו בישראל בשבוע שעבר פותחות אפיקים חדשים לקידום שלום בין ישראל לבין הפלסטינים במזרח התיכון, וארצות הברית תחפש אחר הזדמנויות אפשריות לכך" – כך אמרה היום (שלישי) מזכירת המדינה האמריקאית הפורשת, הילרי קלינטון.

"אני סבורה שהבחירות האלה פותחות דלת, ולא סוגרות אותה", אמרה קלינטון בריאיון שהעניקה בוושינגטון הבירה, אשר שודר ברחבי העולם. "אני יודעת שהנשיא אובמה וג'ון קרי, שיהפוך בקרוב למזכיר המדינה, יחפשו אחר כל הזדמנות".

ביום חמישי התייחס גם הסנאטור קרי לנושא, ואמר כי הוא מקווה שתהליך השלום בין הישראלים לפלסטינים יתחדש. "התקווה שלי היא שאולי זה יכול להיות רגע שנחדש מאמץ כלשהו להביא את הצדדים לשיחות", אמר בשימוע בסנאט לפני אישור הצבתו בתפקיד. יום לפני כן, לאחר שפורסמו תוצאות הבחירות בישראל, קראה ארצות הברית לחידוש המשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים על פתרון שתי המדינות.

בחודש שעבר הכריז נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, על קרי כמועמד להחליף את קלינטון. עם פרסום ההחלטה אמר אובמה כי קרי הוא "הבחירה המושלמת" להוביל את הסגל הדיפלומטי של ארצות הברית בשנים הבאות. היום הביעו חברי הוועדה ליחסי חוץ בסנאט האמריקאי את תמיכתם במינוי קרי למזכיר המדינה האמריקאי, ובשעות הקרובות צפוי הסנאט לאשר את המינוי באופן סופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully