וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מתכונן לפרידה: "הולך להתגעגע לקלינטון"

26.1.2013 / 5:29

בריאיון משותף ראשון סיכמו הנשיא ומזכירת המדינה תקופה עמוסה במיוחד. "לפני כמה שנים זה היה בלתי אפשרי, ניהלנו קמפיין קשה", סיפרה קלינטון, "ואז הנשיא ביקש, ואמרתי כן"

לפעמים החגיגה נגמרת: נשיא ארצות הברית ברק אובמה ומזכירת המדינה הילרי קלינטון החלו לסכם את הקדנציה המשותפת והעמוסה. בריאיון משותף ראשון שהעניקו לרשת CBS השניים הרבו לחייך האחד לשנייה – דבר שנראה דמיוני למדי לפני שנים ספורות, כאשר השניים התמודדו על תפקיד המנהיג החזק בעולם. זהו הריאיון הראשון שמעניק אובמה מאז הושבע לכהונה שנייה בתחילת השבוע.

נאום נשיא ארה"ב ברק אובמה בטקס השבעתו לכהונה שניה, ינואר 2013. רויטרס
אובמה בטקס ההשבעה, השבוע/רויטרס

"היה שיתוף פעולה נהדר בארבע השנים האחרונות. אני הולך להתגעגע אליה", אמר אובמה בריאיון שצולם אתמול בבית הלבן וישודר מחר במסגרת התכנית "60 דקות". "לפני כמה שנים זה היה נראה בלתי אפשרי לקיים ריאיון משותף", אמרה קלינטון בקטע מהריאיון שפורסם, "ניהלנו קמפיין מקדים ארוך וקשה מאוד לנשיאות". "ואז", ממשיכה מזכירת המדינה הפורשת, "הנשיא אובמה ביקש ממני להתמנות לתפקיד, ואמרתי 'כן'. ולמה הוא ביקש ממני, ולמה אמרתי כן? כי שנינו אוהבים את המדינה שלנו", הסבירה.

"לא הרבה אנשים בעולם מתמודדים עם מה שהם מתמודדים", אמר יועצה הקרוב של קלינטון, פיליפ ריינס, באשר לעבודתם המשותפת של הנשיא ומזכירת המדינה שלו. "לטוב ולרע, הם עבדו יחדיו". בשלב זה לא ברור עדיין אם קלינטון, שנהנית מאהדה ציבורית רחבה, תנסה להיבחר פעם נוספת בבחירות לנשיאות ארצות הברית שיתקיימו בשנת 2016. מוקדם יותר השבוע הגנה קלינטון בתקיפות על התנהלותה בתקרית שבה נהרג בחודש ספטמבר שגריר ארצות הברית בבנגזי ודחתה את הטענות לפיהן ניסתה להטעות את הציבור בארצה.

מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון זועמת במהלך השימוע על המתקפה בבנגזי, 23 בינואר 2013. AP
קלינטון השבוע, במהלך השימוע על המתקפה בבנגזי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully