וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: לא נדון עם ישראל על ההסכם עם אירן

ארגנטינה לא התרשמה מהפנייה הישראלית בנוגע להקמת ועדה משותפת לארגנטינה ואירן, שתחקור הפיגוע בבואנוס איירס לפני 19 שנה: "מעולם לא דרשנו הסברים מישראל"

נשיאת ארגנטינה, כריסטינה קירשנר, דחתה הלילה (רביעי) את דרישת ישראל לקבל הסברים בנוגע להסכם שחתמו ארגנטינה ואירן, להקמת ועדת חקירה משותפת שתחקור את הפיגוע בבואנוס איירס לפני 19 שנים. ישראל מאשימה את טהרן בעמידה מאחורי הפיגוע, באמצעות חיזבאללה. לפי דיווח באתר "פרפיל", שר החוץ של ארגנטינה, הקטור טיימרמן, תמך בנשיאתו והוסיף כי "ארגנטינה מעולם לא דרשה מישראל הסברים על החלטות ממשלתה". לדבריו, "במתקפה על אזרחי מדינתנו לא נפגע אף אזרח ישראלי".

את ההסברים ביקשה ישראל דרך השגריר בתל אביב, שזומן אתמול למשרד החוץ בירושלים לשיחת הבהרה בנוגע לאופן חקירת הפיגוע בבניין הקהילה היהודית, שבו נהרגו 85 בני אדם. סמנכ"ל משרד החוץ לענייני אמריקה הלטינית, השגריר יצחק שוהם, הביע בפני שגריר ארגנטינה את הפתעתה ואכזבתה של ישראל מהחלטת הממשלה בארגטינה.

"ספק אם זו הדרך שתוביל לעשיית צדק"

במשרד החוץ נדהמו לשמוע על חתימת ההסכם, ובהודעת המשרד שלשום נמסר כי ההסכם "הפתיע לרעה את ישראל, ועורר אכזבה עמוקה". בהודעה שפירסם דובר משרד החוץ, יגאל פלמור, נמסר עוד כי "עם תחילת המגעים בין המשלחות ביקשנו עדכונים על הנושאים שנדונו, אך לא זכינו לכל תשובה משלטונות ארגנטינה". בישראל מדגישים כי "עניינה של ישראל בנושא ברור ומובן. הפיגוע ב-1994 כוון נגד בניין AMIA - מרכז הקהילה היהודית, וגבה 85 הרוגים ומאות פצועים, יהודים ולא-יהודים. אף שהפיגוע בוצע על שטח ארגנטינה נגד אזרחי מדינה זו, הרי שהחקירה של הרשויות הארגנטיניות העלתה קווי דמיון ברורים בינו לבין הפיגוע נגד שגרירות ישראל בבואנוס איירס, שנתיים קודם לכן. הקשר המוכח בין הפיגועים מקנה לנו זכות טבעית לעקוב אחר החקירות ולצפות להבאתם לדין של המבצעים ושולחיהם, בפרט כאשר אנו ממשיכים לסבול מנגע הטרור האיראני ברחבי העולם".

לדברי פלמור, הרשויות בארגנטינה כבר הצביעו על אירן כגורם העומד מאחורי הפיגוע, ואף נקטו מול אינטרפול בצעדים המתבקשים ממצאי החקירה. "כעת, ההסכם שנחתם מעלה תהיות קשות: הוא מקים ועדה שהמלצותיה לא מחייבות, ומעניק למדינה שהעקבות מובילים אליה, אירן, סמכות לדחייה אינסופית של עבודת הועדה. ספק אם זו הדרך אשר תוביל לעשיית צדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully