וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צבא תימן עצר ספינה שניסתה להבריח נשק מאירן"

29.1.2013 / 3:53

ממשלת תימן אישרה כי הספינה נעצרה לפני שבוע ועליה טילי נ"מ וציוד להכנת פצצות. גורם אמריקאי אישר כי המבצע תואם עם הצי האמריקני. "ממחיש את התערבות אירן במדינות האזור"

כוחות מצבא תימן עיכבו לפני כשבוע ספינה שנשאה מצבור גדול של כלי נשק שהוברח על פי החשד מאירן, כך מסרו הלילה (שלישי) גורמים בתימן. בין השאר כללה התחמושת טילי נ"מ, שנועדו ככל הנראה למורדים בתימן. ממשלת תימן אמרה כי הנשק שאותר על הספינה ששטה לחופה של תימן ביום רביעי שעבר, כלל גם חומר נפץ, רימונים וציוד להכנת פצצות, כך לפי הצהרה של שגרירות תימן בוושינגטון.

גורם אמריקאי אישר כי המבצע תואם עם הצי האמריקני וכי משחתת של הצי שטה בסמוך לאזור. גורם נוסף מסר כי הציוד היה מיועד על פי החשד למורדים שנלחמים בממשלת תימן, ככל הנראה המורדים החות'ים. "זה ממחיש את ההתערבות הממארת של אירן במדינות האזור", אמר הגורם. אירן מכחישה כל התערבות בענייניה הפנימיים של תימן.

ממשלת תימן מסרה בהצהרה כי המשלוח נעצר במים הטריטוריאליים של תימן, באזור הים הערבי. גורמים במשמר החופים התימני פשטו על כלי השיט, שהרים מספר דגלים ונשא בקרבו שמונה אנשי צוות תימנים. "הרשויות ממשיכות בחקירה של מסלול כלי השיט, על ידי ניתוח רשומות ניווט שנמצאו על הספינה", נמסר בהצהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully