וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתות לאירן? "ספינות קרב ישראליות חצו את סואץ"

מקור ביטחוני בישראל אישר כי שתי ספינות טילים של חיל הים שטו היום מהים התיכון לעבר אילת. לדבריו, מדובר ב"תמרון שגרתי". בחודש שעבר ספינה אירנית עשתה את המסלול ההפוך

שתי ספינות טילים של חיל הים חצו היום (שלישי) את תעלת סואץ ושבו לבסיסן בחיפה - כך אישרו מקורות ישראלים ומצרים. מקור ביטחוני ישראלי, שסירב להזדהות, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי שתי הספינות היו בתמרון שגרתי ועשו את דרכן לאילת. בדובר צה"ל סירבו להגיב לבקשת סוכנות הידיעות הצרפתית להתייחס לדיווח.

מקור מצרי בתעלת סואץ זיהה את הספינות כאח"י להב, מדגם סער 5, וכאח"י יפו, מדגם 4.5. מדובר בשתיים מספינות הטילים המתקדמות ביותר של חיל הים. לפי דיווחים בתקשורת הירדנית והמצרית, הספינות חלפו דרך נמל פורט סעיד כשהן מלוות "פריגטה" צרפתית שהייתה בדרכה לג'יבוטי, בפאתי מפרץ עדן.

ספינות טילים מדגם סער של חיל הים. AP
שתי ספינות הטילים שחצו את התעלה הן מהדגם המתקדם ביותר של החיל/AP

עוד דווח כי הספינות הישראליות נקטו צעד שגרתי של הסוואה בעוברן בתעלת סואץ, ובהיכנסן למים הטריטוריאליים המצרים, הסירו מעל התורן את דגל ישראל והורידו את כל סימני ההיכר של חיל הים.

המעבר בתעלה דורש תיאום הדוק מול המצרים

חיל הים שלח שתי ספינות טילים לים האדום בחודש אוגוסט של השנה שעברה, תגובה להצבתה של צוללת אירנית באזור ושל ספינת קרב נוספת. דובר צה"ל אמר אז כי "מדובר בהפלגה שתוכננה מראש, ושאין לה קשר לכל ההתרעות באזור".

מעברן של שתי הספינות בתעלה מצריך תיאום קודם עם קהיר. הדיווח מגיע על רקע פרסום כי הפרלמנט בקהיר דרש לסלק ממצרים את השגריר הישראלי. לפני שלושה שבועות, התקבלו דיווחים סותרים לגבי שתי ספינות אירניות שהגיעו מהים האדום חצו את תעלת סואץ ועגנו בסוריה. ככל הנראה, מדובר היה בספינת טילים אירנית שאליה התלוותה מכלית דלק.

גורם ביטחוני בכיר אמר אז כי צה"ל "לא הופתע" מהמעבר של שתי הספינות. במחלקת המדינה בוושינגטון אמרו כי לא ידוע להן כי שתי הספינות עגנו בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully