וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשל שלח מייל בטעות ליחימוביץ': חוקי שאנהל את המשא ומתן?

טל שלו

28.1.2013 / 20:25

יו"ר העבודה פרסמה מייל שלטענתה הגיע ממקורבו של נתניהו שהורשע בהתנהגות שאינה הולמת, אותו התכוון לשלוח לבחינת חוקיות השתתפותו במו"מ. הערב נודע: אשל לא יהיה בצוות

צילום: אבי כהן, מאל בנאוליאל, ערוץ הכנסת, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: לירון בארי

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' מצטרפת לקרב נגד מקורבו של ראש הממשלה, נתן אשל. בפרסום בעמוד הפייסבוק שלה, הציגה יחימוביץ' דואר אלקטרוני שלטענתה נשלח אליה בשוגג בידי אשל, מי שכיהן כראש הלשכה של נתניהו והודח מתפקידו בעקבות הרשעתו בהתנהגות שאינה הולמת כלפי העובדת ר'. בהודעה שהגיעה בטעות ליחימוביץ', מבקש אשל מהיועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע-פרגו, לבחון אם יוכל להיות מעורב במגעים הקואליציוניים.

הערב נודע כי הצוות המקצועי לניהול המשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד-ביתנו יכלול את עורכי הדין יצחק מולכו ודוד שמרון מטעם נתניהו ואת מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר משה לאון ועורך הדין יואב מאני מטעמו של ליברמן. אשל, כאמור, לא ייכלל בצוות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המייל שיחימוביץ' פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מה שלומך ואיך העניינים? ראש הממשלה והשר ליברמן רוצים שאעמוד בראש צוות המו"מ שלהם להקמת הקואליציה הבאה. האם התחייבותי שלא לעבוד בשירות הממשלתי (לא כולל הציבורי ו/או הפוליטי) יוצרים בעיה או שזה בסדר. להתראות, נתקה", לשון המייל, שיחימוביץ' טוענת שקיבלה בתקופת הבחירות אך החליטה שלא לחשופו, "כי זה יהיה בגדר ביצה שלא נולדה". יחימוביץ' הוסיפה כי "כשנתן אשל חוזר לחיינו, ומנגד גם מכחיש מעורבות במו"מ הקואליציוני, קראו את המייל ושפטו בעצמכם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא חשפה את המייל עד כה, כי מדובר "בביצה שלא נולדה". תגובתה של יחימוביץ' בעמוד הפייסבוק שלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע האחרון התעוררה ביקורת ציבורית נרחבת נגד מעורבתו של אשל, אחד האישים המקורבים ביותר לראש הממשלה ורעייתו, במגעים הקואליציוניים, וח"כיות וארגוני נשים פנו ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לבחון את הנושא. היום פירסמה יחימוביץ' את המייל, שנכתב ב-26.12. "מטריד, מרשיע, אבל גם משעשע", כתבה יחימוביץ'. "אשל הוא יד ימינו של נתניהו. הוא הטריד עובדת במשרד רה"מ. הסיפור נסגר בעסקה עם נציב שרות המדינה, שבה הוחלט שאשל לא יהיה יותר בשרות המדינה. בדרך גם שילמו אנשים טובים בלשכת רה"מ שחשפו את ההטרדה – מחיר אישי, הודחו ויובשו. ואשל? הוא המשיך לנהל את ענייני המדינה כאילו כלום".

אשל: "לא זוכר ששלחתי מייל כזה"

יחימוביץ' הסבירה: "איך קרה שמייל של נתן אשל מגיע אלי? מאוד פשוט. שמי ושמה של היועצת המשפטית שלו, שלומית ברנע פרגו, מתחיל באותיות sh, וכך הוא שלח את המייל בטעות לשתינו. איך לאשל יש את כתובת המייל האישי שלי? הוא השיג אותו בשעתו כדי לשגר אלי שורה של מיילים מביכים של נאצה, אחרי שדרשתי שיפסיק לנהל את ענייני המדינה ושלא יפר את העיסקה עם הנציב, וגם אחרי שבקשתי לגונן על חושפי הפרשה מנחת זרועו של נתניהו".

נתן אשל אמר לוואלה! חדשות כי הוא "אינו זוכר כי שלח מייל כזה" וסירב להגיב על תוכן דבריה של יחימוביץ'.

אשל הודח בשנה שעברה מתפקידו, לאחר שחתם על הסדר טיעון עם נציבות שירות המדינה בו הודה בהתנהגות לא הולמת כלפי העובדת ר' ובפגיעה במשמעת בשירות המדינה. נתניהו לא גינה באופן פומבי את התנהגותו של אשל, ואף זעם על חושפי הפרשה בלשכה - מזכיר הממשלה צבי האוזר, ראש מערך ההסברה יועז הנדל (שעזב את תפקידו בעקבות משבר האמון עם נתניהו) והמזכיר הצבאי יוחנן לוקר - שפנו ליועץ המשפטי לממשלה ודיווחו לו על ששמעו מפיה של ר', עובדת הלשכה, מבלי שעידכנו אותו.

מאז פרש מתפקידו המשיך לסייע לנתניהו באופן לא רשמי, כשליח לעניינים פוליטיים, ובין היתר היה מי שעמד מאחורי הקמת ממשלת האחדות עם קדימה במאי 2012. כעת, לקראת התחלת המגעים הקואליציוניים, אשל שוב חזר לתמונה, ובשבוע שעבר דווח ב"ידיעות אחרונות" כי נפגש לאחרונה עם עו"ד שלומית פרגו-ברנע, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, כדי לבחון אפשרות למעורבות רשמית שלו במגעים, וגם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, התבקש לבחון את הסוגייה. יחד עם אשל יהיה חבר בצוות המשא ומתן גם עורך הדין הפרטי של נתניהו, דוד שימרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully