וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתן אשל הורשע, פרקליטו: "עבר גיהנום תקשורתי"

גלעד גרוסמן

1.3.2012 / 12:20

בית הדין של הנציבות יודיע בימים הקרובים אם יקבל את הסדר הטיעון במסגרתו הודה ראש לשכת נתניהו בפגיעה בפרטיותה של ר'. התובעת: "חומרת התיק נובעת לא רק מעצם המעשים"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק)

בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה הרשיע הבוקר (חמישי) את ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה לשעבר, נתן אשל, שהודה במסגרת הסדר טיעון בעבירה של פגיעה במשמעת והתנהגות שאינה הולמת עובד מדינה. זאת, בשל הקשר הלא ראוי שניהל עם ר' שהייתה כפופה לו בלשכתו של בנימין נתניהו. הצדדים ביקשו להטיל עליו נזיפה חמורה, לאחר שכבר התפטר מתפקידו והודיע שלא ישוב לשירות המדינה. בית הדין צפוי להודיע בימים הקרובים אם הוא מאמץ את ההסדר.

אשל הודה בכך שפיתח קירבה בלתי הולמת עם ר' ושפגע בפרטיותה בכך שנכנס למחשבה ללא רשותה, סיפר לעובדים בלשכה פרטים אישיים אודותיה ואף צילם אותה באופן בלתי הולם מספר פעמים.

הסדר הטיעון של נתן אשל הוצג בפני נציבות המדינה. טל אנגלנדר
"את מה שהיה אמרתי, ואת מה שלא היה התקשורת אמרה. אין בלבי על אחד המתלוננים ולא דיברתי עם אף אחד מהם". אשל הבוקר/טל אנגלנדר

התובעת מטעם שירות המדינה, אילה הוניגמן ליפץ, אמרה בדיון היום כי אשל הורשע במעשים חמורים. "חומרת התיק נובעת לא רק מעצם המעשים בהם הודה אשל, אלא גם מהעובדה שמדובר בנאשם ששימש בתפקיד בכיר ביותר בשירות המדינה. מי שעומד בראש הפירמידה, הציפייה ממנו היא להתנהג ללא רבב ואשל כשל כישלון חרוץ", אמרה. היא הוסיפה שלא מדובר באירוע נקודתי, אלא במעשים של פגיעה בפרטיות במשך תקופה לא קצרה. עם זאת, היא הוסיפה שהתביעה שקלה את העובדה שאשל הודה ולקח אחריות בשלב מוקדם יחסית, וגם ציינה כי לא ניתן להתעלם מההד התקשורתי הגדול שהיה לפרשה. "בנסיבות אלו הסדר הטיעון שגובש הולם את קו התובענה ומשרת את האינטרס הציבורי", אמרה.

"לא מדובר חלילה בהטרדה מינית"

פרקליטו של אשל, עורך הדין יעקב וינרוט, שמייצג אותו יחד עם עורכות הדין רחל תורן ויעל דולב, אמר מנגד כי מדובר באדם בעל עבר מפואר, שנקרא לשירות הציבורי. "לא מדובר חלילה בהטרדה מינית או במשהו על רקע מיני", אמר וינרוט. "מדובר באדם שהחטא שלו מתחיל בכך שקשר קשר של קרבה יתרה כלפי ר'. תחילת הקשר הזה הוא רצון מבורך של הנאשם לסייע לר', מה שקרה במקרה הזה שאותה מחיצה שצריכה להתקיים בין שני אנשים, גם אם מדובר בסיוע תוך מתן חסות למישהו, המחיצה הזו נסדקה". לדבריו, אשל עבר את "הקו הדק" ש"בין יחסים של נתינת חסות ליחסים אחרים".

גם וינרוט התייחס להד התקשורתי הרב שלו זכתה הפרשה. "צריך להסתכל על הגיהנום התקשורתי שעובר הנאשם. לא היה כלי תקשורת אחד שלא התבוסס בפרשה ולא נמנע מלהפריח דברים שהם בתחום הדמיון ושלא בתחום הדמיון", אמר. "במדינת ישראל לא תולים נאשמים, גם כשגוזרים מאסר על נאשם יש בעיה של שלילת חירות, אבל עיקר העיקרים של העונש זה בתו הקלון. לדאבוננו הפונקציה הזו של גופים שיפוטיים נפגמה מאוד כיוון שתו הקלון לא תלוי בהם אלא תלוי בתקשורת, שעושה את שלה בין בצדק ובין שלא".

"צר לי על כל מה שהיה, עברתי מצב קשה וזמנים קשים", אמר אשל לשופטים. לפני הדיון הוא אמר לתקשורת כי "את מה שהיה אמרתי, ואת מה שלא היה התקשורת אמרה. אין בלבי על אחד המתלוננים ולא דיברתי עם אף אחד מהם".

עוד באותו נושא:
בשעת לילה מאוחרת: נתן אשל נפרד מנתניהו
הושג הסדר: נתן אשל יתפטר ולא ישוב לשירות המדינה
נתן אשל נחקר בנציבות: "אין לי כעס על אף אחד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully