וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני פרישתו: ברק מקדם בנייה בהתנחלויות

יהושע בריינר

28.1.2013 / 16:02

בעיצומה של תקופת הבחירות, מצא לנכון שר הביטחון היוצא להכשיר בדיעבד שכונה בשומרון, ולקדם את בנייתן של למעלה מ-100 יחידות דיור בהר חברון. שלום עכשיו: "מחטף סוף עונה"

רגע לפני שיעזוב את תפקידו, "מלבין" שר הביטחון אהוד ברק שכונה שנבנתה ללא אישורים בצפון השומרון, ובד בבד מקדם בנייה של למעלה מ-100 יחידות דיור בדרום הר חברון. לוואלה! חדשות נודע כי בישיבתה הקרובה של מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי יוכשרו בדיעבד 86 מבנים שכבר הוקמו ביישוב "טל מנשה" שבצפון השומרון, אולם המקום לא יוכר כיישוב עצמאי אלא כשכונה של היישוב חיננית הסמוך. היישוב הוקם כבר ב-1991 על אדמות מדינה, אך לא קיבל את האישורים הסופיים מטעם משרד הביטחון ואף הוכרז כמאחז בלתי מורשה בדו"ח המאחזים שכתבה עו"ד טליה ששון עבור ממשלת שרון ב-2004.

אין זו הפעם הראשונה בתקופה האחרונה שברק נוקט במהלך כזה. במהלך השנה האחרונה אישר שר הביטחון הכרה בלא פחות משישה יישובים כשכונות של התנחלויות סמוכות, ובהם שכונה בהתנחלות שבות רחל שבגוש עציון, ושכונת הקראווילות שהוקמה עבור מפוני מגרון.

סיום תקופת ההקפאה, אירוע בישוב קריית נטפים ספטמבר 2010. אורי לנץ
15 יחידות דיור חדשות. בנייה בקריית נטפים/אורי לנץ

אלא שברק לא הסתפק רק בהכשרת המאחז בחיננית. ערב הבחירות, אישר השר גם את קידום בנייתן של עשרות יחידות דיור חדשות בגדה. בדרום הר חברון, למשל, אושר קידומן של 80 יחידות דיור חדשות בהתנחלות כרמל וכן 28 יחידות דיור בהתנחלות הסמוכה טנא-עומרים. היחידות, ביישובים שאינם נכללים בגושי ההתיישבות, יוכרו כ"יחידות ספורט ונופש".

לצד תכניות אלה, שאושרו להפקדה, אישר ברק גם את בנייתן של 15 יחידות דיור נוספות בהתנחלות קריית נטפים שבשומרון, כחלק מהכשרה של היישוב כולו לאחר שמרביתו כבר הוכשרה כחלק מתגובת המדינה לעתירה לבג"ץ שהגישה תנועת "שלום עכשיו". אישורי שר הביטחון ניתנו ב-1 בינואר השנה, וככל הנראה יהיו אלה האישורים האחרונים שעליהם יחתום ברק בטרם יעזוב את תפקידו.

"תיקון עוול של 22 שנה"

בישיבה הקרובה גם צפויות לעלות לדיון תכניות בנייה שכבר אושרו בעבר על ידי ברק, כדוגמת מעלה אדומים (46 יחידות דיור חדשות) ועץ אפרים (108 יחידות דיור חדשות). "זהו מחטף 'סוף עונה' של הלובי המתנחלי ערב הבחירות", אמר בתגובה מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר. "על הממשלה הבאה להפסיק את חגיגות הבנייה בהתנחלויות, לעמוד על כיבוד שלטון החוק ולהשקיע כמובטח את המשאבים בתוך ישראל".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר בתגובה כי "טל מנשה הינה שכונה שהוקמה ברשות ובסמכות ממשלת שמיר ז"ל, ועל כך נאמר 'טוב מאוחר מאשר אף פעם'. יש לברך את הממשלה שתיקנה עוול של 22 שנה וסבל של התושבים שבגלל העדר חתימה פורמלית בלבד נמנעה מהם הזכות למבני ציבור כפי שראוי בכל יישוב מתוקן".

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה: "מדובר בתכניות הנמצאות בהליכי תכנון להפקדה, אשר חלקן אושר לפני למעלה משנה וחלקן בראשית חודש ינואר השנה. יודגש כי מדובר בדיון פרוצדוראלי בלבד וכי המשך התהליך הינו ארוך ויצריך בסיומו אישורים נוספים של שר הביטחון".

לקריאה נוספת:
מתנת "האולפנה": 200 דירות חדשות בשטחים
ב-2012: "זינוק באישורי בנייה ליחידות דיור בגדה"
"נתניהו מעדיף מאבק נגד בנט על היחסים עם אובמה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully