וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-2012: "זינוק באישורי בנייה ליחידות דיור בגדה"

יהושע בריינר

16.1.2013 / 7:15

לפי דו"ח של "שלום עכשיו", ברק אישר לקדם תכניות לבניית 6,676 יחידות לעומת 1,607 ב-2011, מרביתן בשטחי E1. בנוסף, הוקמו 4 מאחזים לראשונה מ-2005 ו-10 אחרים "הולבנו"

מתנת הממשלה למתנחלים: זינוק חד נרשם במספר יחידות הדיור שקודמו בתכניות הבנייה על ידי הממשלה ביהודה ושומרון בשנת 2012, כך עולה מדו"ח של ארגון "שלום עכשיו". מהדו"ח עולה כי בשנה האחרונה חל זינוק של אלפי יחידות דיור שתכניותיהן אושרו על ידי שר הביטחון וכן עלייה של מאות יחידות דיור שהוצאו עליהם מכרזים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההתנחלות קדומים ב-2009/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההתנחלות קדומים ב-2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין היתר מציינים בדו"ח כי לראשונה מאז 2005 הוקמו ארבעה מאחזים חדשים. במקביל "הולבנו" 10 מאחזים אחרים, חלקם על ידי הכרתם כשכונות של התנחלויות סמוכות ואחרים שהוכרו כיישובים חדשים. כך למשל החליטה הממשלה לאשר כיישוב עצמאי את סנסנה שבדרום הר חברון, ברוכין ורחלים שבשומרון. כזכור, רק בשבוע האחרון קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצמו סיור ברחלים בעקבות הכשרת היישוב. כמו כן מציינים בדו"ח כי בשנה החולפת הוקמו 317 יחידות דיור במאחזים בלתי חוקיים. הדבר היחיד שבו חלה ירידה קלה על פי "שלום עכשיו" הוא במספר יחידות הדיור שהחלו להיבנות בשנה האחרונה: 1,747 התחלות בנייה, כשליש מהן מזרחית לגדר ההפרדה. מדובר בירידה קלה לעומת 2011 שנחשבת לשנת שיא בבנייה ביהודה ושומרון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטח המחלוקת E1/מערכת וואלה!, צילום מסך

במועצת יש"ע דווקא מרוצים מהדו"ח של ארגון השמאל. "אנחנו מברכים את מפעל תיעוד ההתיישבות של 'שלום עכשיו'", אומרים ראשי המתנחלים, "ויותר מכך, אנו מקווים שבשנים הבאות נתוני הבנייה יהיו כפולים ומכופלים. בליבנו שמורה פינה חמה ל'שלום עכשיו' על כך שבעקבות העתירות שלהם ושל ארגוני שמאל רדיקליים נוספים לבג"ץ אושרו וקודמו הליכי התכנון לשכונות וליישובים ברחבי יהודה ושומרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully