וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה שוב מגנה בחריפות את הבנייה, ומזהירה: "נפעל בהתאם"

טל שלו

20.12.2012 / 9:16

שרת החוץ של האיחוד, קתרין אשטון, אמרה כי היא "מוטרדת מאוד" מההכרזה לבנות 2,610 יחידות דיור בגבעת המטוס, שהיא בעיניה "הרחבה חסרת תקדים של ההתנחלויות סביב ירושלים"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: מיכאל ברגמן

צפו בנתניהו מתייחס להרחבת הבנייה בירושלים

עוד גינוי חריף מאירופה על מדיניות ישראל: שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, פרסמה הבוקר (חמישי) הודעת גינוי חריפה על ההחלטה הישראלית לאשר את בנייתן של 2,610 יחידות דיור בגבעת המטוס במזרח ירושלים. בהודעה אמרה אשטון: "ההכרזה הזו מטרידה מאוד, בייחוד כשהיא באה בנוסף להודעות דומות על בניית 1,500 יחידות דיור ברמת שלמה. התוכנית הזו יכולה לשבור את הרצף הטריטוריאלי בין ירושלים לבית לחם, ועל כן אני מתנגדת להרחבה חסרת התקדים הזו של ההתנחלויות סביב ירושלים".

משבר מדיני: המערב נגד הרחבת הבנייה בהתנחלויות - כותרות אחרונות
טורקיה על הבנייה ב-E1: "ישראל משחקת באש"
סנקציות על ישראל? האיחוד: "כל האופציות נשקלות"
קנדה מצטרפת לביקורת: הרחבת ההתנחלויות לא מועילה

גבעת המטוס, דצמבר 2012. עומר מירון
אירופה מגנה בחריפות. גבעת המטוס/עומר מירון

"האיחוד האירופי מעולם לא היה ברור יותר בהתנגדותו הנחרצת להרחבת ההתנחלויות", הוסיפה בהודעתה. "האיחוד מתנגד במיוחד ליישומן של תכניות שפוגעות באופן חריף במשא ומתן לפתרון הקונפליקט, ומסכנת את האפשרות להגיע לפתרון שתי המדינות. לאור החשיבות שבהגשמת יעד שתי המדינות, האיחוד האירופי יעקוב מקרוב אחר המצב ואחר השלכותיו, ויפעל בהתאם".

גם צרפת, בריטניה וגרמניה קראו לעצור את הבנייה

אתמול פרסמו ארבע נציגות האיחוד האירופי במועצת הביטחון של האו"ם – בריטניה, צרפת, גרמניה ופורטוגל – הודעת גינוי משותפת בה הביעו דאגה גדולה מהאצת הבנייה בהתנחלויות בשבועות האחרונים וקראו לישראל לעצור את הבנייה בהתנחלויות לאלתר.

"הודעותיה של ישראל על האצת הבנייה בהתנחלויות משגרות מסר שלילי ומערערות את האמון ברצונה לנהל משא ומתן", נמסר בהצהרה שפרסמו מדינות האיחוד בתום הדיון החודשי במועצת הביטחון במזרח התיכון והדגישו כי הבנייה בהתנחלויות מסכנת את פתרון שתי המדינות ואת ביטחונה העתידי של ישראל. "ההתנחלויות אינן חוקיות תחת החוק הבינלאומי ומנוגדות לכל המאמצים הבינלאומיים להניע מחדש שיחות שלום, יש לעצור לאלתר כל פעילות בהתנחלויות, כולל במזרח ירושלים", נמסר בהצהרה. "אנו קוראים לממשלת ישראל לבטל התוכניות הללו ומזכירים שלא נכיר בשום שינוי בגבולות 1967, כולל באזור ירושלים, שלא יוסכם על ידי הצדדים".

אתמול אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים בנייה נוספת של 2,126 יחידות דיור בגבעת המטוס הסמוכה לגילה, כך נודע לוואלה! חדשות. שלשום אישרה הוועדה להשלמת תוכניות בירושלים (שלוחה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה) בנייה של 670 יחידות דיור והרחבה של 542 יחידות נוספות בשכונה הפלסטינית בית צפאפא ובמקביל דחתה תוכנית לבניית 800 יחידות דיור ליהודים בגבעת המטוס ומאות יחידות נוספות בשכונה הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully