וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנת "האולפנה": 200 דירות חדשות בשטחים

יהושע בריינר

16.1.2013 / 11:00

משרד השיכון פרסם מכרזים לבניית 114 יחידות דיור בהתנחלות אפרת ו-84 דירות בשכונה בקריית ארבע. המקרה השני נחשב חריג, שכן מדובר בהתנחלות "מבודדת" שאינה בגושי ההתיישבות

מתנת בחירות? משרד השיכון פרסם היום (רביעי) מכרזים לבניית כ-200 יחידות דיור בהתנחלויות. הבוקר פרסם המשרד שני מכרזים, האחד לבניית 114 יחידות דיור בשכונת גבעת התמר בהתנחלות אפרת והשני לבניית 84 יחידות דיור בשכונת גבעת החרסינה בקריית ארבע. מדובר ביחידות דיור אשר הובטחו על ידי משרד ראש הממשלה לפני כשנה וכעת משווקים לציבור הרחב שכלל בנייה בעיקר בגושי ההתנחלויות.

עם זאת, המכרז בקריית ארבע הוא החריג שבהם שכן מדובר בהתנחלות הנחשבת ל"מבודדת" ושאינה בגושים. בתנועת "שלום עכשיו" אומרים כי מזה עשור לא הוצא שום מכרז לבניה חדשה בקריית ארבע. בנוסף, מאז דצמבר 2011 פורסמו מכרזים ל-289 יחידות דיור חדשות באפרת.

פרסום המכרזים הבוקר הוא חלק מ"הפרס" שקיבלו המתנחלים על פינויים של חמשת המבנים בשכונת האולפנה בבית-אל בחודש יוני אשתקד, אז הודיע שר השיכון אריאל אטיאס כי משרדו יוציא לשיווק כ-500 יחידות דיור חדשות בגדה המערבית. בין היתר הוחלט על שיווק באריאל, מעלה אדומים, אדם, אפרת וקריית ארבע.

עוד בנושא:
ב-2012: "זינוק באישורי בנייה ליחידות דיור בגדה"
בחודש שעבר: אושרה בניית למעלה מ-1,000 דירות בגדה
אירופה שוב מגנה בחריפות את הבנייה, ומזהירה: "נפעל בהתאם"

היום השני מפינוי האולפנה בבית אל, יוני 2012. עומר מירון
מתנה על הפינוי "השקט". מפנים את הדירות בגבעת האולפנה/עומר מירון

פרסום המכרז הבוקר מגיע על רקע עימות נוסף שמתלקח בין וושינגטון לירושלים לאחר שאתמול פרסם העיתונאי היהודי-אמריקאי ג'פרי גולדברג דברים שאמר הנשיא ברק אובמה בשיחות סגורות בהם אמר בין היתר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו גורם בהתנהלותו לבידודה של ישראל.

"ישראל אינה יודעת מהם האינטרסים שלה", אמר הנשיא האמריקאי, כך לפי גולדברג, שציין עוד כי אובמה היה אדיש להודעת ממשלת ישראל על בנית 3,000 יחידות דיור חדשות באזור E1 שבין ירושלים למעלה אדומים בתגובה להכרה שקיבלה הרשות הפלסטינית כמעמד של מדינה משקיפה באו"ם. לטענת גולדברג, אובמה סיפר לכמה אנשים שהוא כבר יודע לצפות להתנהגות כזו מצדו של נתניהו, והתרגל למדיניות ההרס העצמי של עמיתו הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully