וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופנובנק 2: "ירה במאבטח, דילג מעליו ושדד את הבנק"

גלעד גרוסמן

28.1.2013 / 9:22

כתב אישום הוגש נגד גבי קורסונסקי בגין רצח המאבטח יניב אנגלר בבנק בבאר יעקב ו-14 מקרי שוד מזויין באזור המרכז. "הוא לא בוחל באמצעים, כולל רצח אדם לשם בצע כסף"

צילום: דניאל בוק, אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

כתב אישום הוגש הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בלוד נגד גבי קורסונסקי, בן 31 מראשון לציון, בגין רצח המאבטח יניב אנגלר ו-14 מקרי שוד מזויין נוספים. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורך הדין אלון טנקג'י, קורסונסקי ביצע שורת מעשי שוד בין השנים 2010 ו-2012 באזור המרכז כאשר הוא משתמש בפריטי לבוש ייחודיים פעם אחר פעם, בהם קסדה שחורה מדגם לייזר, קפוצ'ון אפור עם פסים צבעוניים אשר אותו לבש כשנעצר, כובע מצחייה לבן, כפפות שחורות שנמצאו בביתו ואקדח 0.22 מ"מ. את אחד ממעשי השוד הוא ביצע כשהוא לובש, לטענת הפרקליטות, חולצה מדגם ייחודי אשר רק 21 חולצות מדוגמא זו נמכרו בארץ.

כתב אישום לאופנובנק 2 גבי קורסונסקי, בית המשפט לוד, ינואר 2013. דרור עינב
הנאשם בבית המשפט, היום/דרור עינב

השוד הראשון המיוחס לו בכתב האישום בוצע בדצמבר 2010, אז הגיע בשעת בוקר לבנק מזרחי באזור התעעשיה בחולון, כיוון את אקדחו לעבר המאבטח, לקח את אקדחו, נכנס לבנק, הורה לכל הנכחים לשכב על הרצפה ולקח מהמקום כ-41 אלף שקל ו-29 אלף דולר. כעבור חצי שנה ביצע שוד באופן דומה בבנק בראשון לציון כאשר הוא משתלט על המאבטחת, יורה באוויר, ואז נמלט עם יותר מ-70 אלף שקל. הוא ביצע שורה ארוכה של מקרי שוד במשך כשנתיים כאשר ברוב המקרים השתלט על מאבטח ואיים עליו עם אקדחו.

באוגוסט 2011 החליט קורסונסקי לשדוד בנק בבאר יעקב והגיע למקום כשלראשו קסדה וכיסוי פנים וכן כפפות ואקדח. בכניסה לבנק עמד המאבטח יניב אנגלר, שאמר לקורסונסקי שאינו יכול להיכנס לבנק עם קסדה. השניים החלו להיאבק ואז ירה קורסונסקי באנגלר לפחות שלושה כדורים מטווח אפס, שאחד מהם פגע בליבו. "הנאשם דילג מעל יניב בעודו מתבוסס בדמו, ונכנס אל תוך הבנק. באמצעות האקדח ירה הנאשם באוויר, לכיוון התקרה ואמר לנוכחים בבנק 'זה שוד'", תואר בכתב האישום.

קורסונסקי שדד מהבנק 6,000 שקל, ואז נמלט לבית חברתו, שם שטף עצמו, החליף בגדים ועזב את המקום. בשל מקרה זה הוא הואשם בעבירת רצח. גם לאחר הרצח הוא המשיך לבצע את מעשי השוד, כאשר כאמור בסך הכל מיוחסים לו 14 אישומים של שוד מזויין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טביעות אצבעות על לוחית זיהוי של קטנוע נטוש

בתחילת דצמבר החליט קורסונסקי לפי כתב האישום לשדוד בנק בנס ציונה. הוא הגיע עם הקפוצ'ון, כיסוי פנים, כפפות, כובע מצחייה ואקדח, נכנס לבנק, ירה באוויר וצעק לכל הנוכחים לשכב על הריצפה. הוא הורה באיומי אקדח לעובדי הבנק לפתוח את הקופות ולמסור לו כסף, ואז נמלט מהמקום כשהוא נושא 15 אלף שקל. ביציאתו מהבנק נעצר על-ידי שוטרים שהיו במקום.

הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו . על-פי בקשת המעצר, קורסונסקי הודה בשלושה ממקרי השוד ואף שחזר אחד מהם, אולם בהמשך חזר בו מהודאתו. בידי הפרקליטות קלטות אבטחה בהן נראה השודד מגיע על קטנוע ועוזב איתו וכן ישנם צילומי אבטחה מהרצח. טביעות אצבעות של קורסונסקי נמצאו על לוחית זיהוי של קטנוע נטוש בבאר יעקב. אותו קטנוע שימש לביצוע השוד שבו נרצח אנגלר.

עו"ד שחר חצרוני בכתב אישום לאופנובנק 2 גבי קורסונסקי בית המשפט לוד, ינואר 2013. דרור עינב
פרקליטו של הנאשם, עו"ד חצרוני/דרור עינב

כמו כן, ישנה עדותה של חברתו, כי הגיע לביתה בהפתעה לאחר שלא היה עמה בקשר כמה חודשים, זמן קצר לאחר הרצח. הוא בא אליה עם בגדים להחלפה וכפפות, וכשהתעורר בה חשד שהוא מעורב וכשאמרה לו את זה, הוא אמר לה שהיא תסבך אותו עם הדברים שהיא אומרת. מלבד הדברים הראשונים שאמר, שמר קורסונסקי על זכות השתיקה, לא שיתף פעולה עם החוקרים וטען כי הוא בכלל מתגורר במקום אחר מהדירה שבה נתפסו הפריטים המפלילים. "ביצוע סדרה של מעשי שוד מזויין במשך כשנתיים תוך ירי בבנק הומה אדם, בתוך איום באקדח כלפי הנוכחים והעובדים בסניפים השונים מוכיחים את מסוכנותו הרבה ואת העובדה שהוא לא בוחל באמצעים, כולל רצח אדם לשם בצע כסף". כך נכתב בבקשת המעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully