וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מכחישה: "לא היה כל פיצוץ במתקן בפורדו"

בסוף השבוע נפוצו דיווחים במקורות שאמינותם לא ברורה, לפיהם פיצוץ עז החריב את מתקן ההעשרה ליד טהרן, והביא ללכידתם של 240 איש. היום הכחישה טהרן הרשמית את הדיווח

סגן ראש הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית, סייד שמסדין ברברודי, הכחיש הערב (ראשון) את הדיווחים לפיהם מתקן ההעשרה הגרעיני בפורדו נפגע בפיצוץ עז, כפי שדיווחו מספר כלי תקשורת במערב בימים האחרונים. סוכנות הידיעות האירנית IRNA ציטטה את דבריו של ברברודי, שאמר כי לא היה כל פיצוץ מסוג כלשהו במתקן בפורדו. מדובר בתגובה רשמית ראשונה של טהרן לדיווחים שנפוצו בסוף השבוע.

צילום לוויין של מתקן הגרעין התת-קרקעי "פרודו" שהתגלה ליד העיר קום באירן. רויטרס
היה או לא היה? המתקן בפורדו/רויטרס

בימים האחרונים נפוצו דיווחים בכלי תקשורת במערב ובישראל לפיהם פיצוץ מסתורי הרס כביכול את המתקן בפורדו, שליד העיר קום באירן. לפי הידיעה, לפני כשבוע התרחש פיצוץ עז במתקן התת-קרקעי המבוצר בעומק של כ-70 מטרים במעבה האדמה שגרם להרס רב וללכידתם של 240 בני אדם. עוד נכתב בידיעה, כי הכביש המהיר בין טהרן לקום נסגר לכמה שעות לתנועה וצוותי הצלה רבים ניסו במשך ימים אחדים לחלץ את הלכודים אך ללא הצלחה. במתקן בפורדו יש כ-2,800 סרכזות ובו מעשירה אירן אורניום לרמה של 20%. כששר הביטחון אהוד ברק טבע לפני כשנה את הביטוי "מרחב החסינות" מפני תקיפה של אירן, הוא התכוון לנעשה במתקן זה.

עם זאת, הן בשל מקור הדיווח (אירני הגולה בארצות הברית, שהסתמך בדיווחו על עריק אחר שנמלט מאירן, איש משמרות המהפכה), הן בשל היעדר ההתייחסות של כלי תקשורת מרכזיים בעולם והן בשל העובדה שאך בשבוע שעבר ביקר בטהרן מזכ"ל סבא"א, הרמן נקרטץ, סביר שהדיווחים אינם אמיתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully