וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט חייו: נקבע מועד לדיון בעניינו של ליברמן

27.1.2013 / 20:23

דיון ראשון בעניינו של שר החוץ לשעבר, המואשם במרמה והפרת אמונים, ייערך בחודש הבא בהרכב מורחב של שלושה שופטים, בשל "העניין הציבורי הרב וההשלכות שהתקבלו בתיק"

משפטו של שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן, ייפתח ב-17 בפברואר בפני הרכב מורחב של שלושה שופטים ויחל בהקראת כתב האישום, כך מסרה היום (ראשון) נשיאת בית משפט השלום בירושלים, השופטת שלומית דותן. זאת בעקבות בקשת הפרקליטות בתחילת החודש לקיים את משפטו של ליברמן בהרכב מורחב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העבירות בוצעו לכאורה בתקופת כהונתו כשר החוץ. ליברמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב נטען כי נוכח העובדה שהעבירות שביצע לכאורה ליברמן נעשו במהלך מילוי תפקידו כשר החוץ, ולאור העובדה שהעניין הציבורי בו רב במיוחד וכך גם ההשלכות שהתקבלו בתיק, ראוי ששלושה שופטים ישמעו את המשפט.

כתב האישום נגד ליברמן, הוגש לבית משפט השלום בירושלים בסוף החודש שעבר, כשהעד המרכזי הוא מי שהיה סגנו עד לא מכבר - דני אילון. מדובר בכתב האישום המתוקן, שכמו גרסתו הקודמת, מייחס לליברמן עבירות של מרמה והפרת אמונים בגין פרשת מינויו של השגריר זאב בן אריה, אולם תיאור העובדות באשר למידת מעורבותו הוחמר בעקבות עדותו של אילון.

על פי כתב האישום המתוקן, במהלך שירותו כשגריר בבלארוס, העביר בן אריה לידי ליברמן בקשה של הפרקליטות לחיקור דין במסגרת חקירה שהתנהלה נגדו ב"פרשת חברות הקש", כפי שגם נכתב בכתב האישום המקורי. על פי כתב האישום, השניים שוחחו בפרטיות , אז מסר בן אריה לליברמן את הפרטים. עוד עולה כי ליברמן היה מודע לכך שבן אריה פועל כדי לסייע לו באמצעות פגיעה בחקירה נגדו.

כשבועיים לפני שהוגש כתב האישום התפטר ליברמן מתפקידו כשר החוץ, בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להגיש נגדו כתב אישום ב"פרשת השגריר" בגין מרמה והפרת אמונים. סמוך להתפטרותו אמר ליברמן: "אני נפרד באופן זמני בלבד. אני מניח שההפסקה תהיה קצרה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully