וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: לקיים את משפט ליברמן בהרכב מורחב

גלעד גרוסמן

1.1.2013 / 17:28

בפרקליטות טוענים כי ראוי שהמשפט יתנהל בהרכב של שלושה שופטים מאחר שהעבירות נעשו לכאורה בעת שליברמן כיהן כשר ובשל העניין הציבורי הרב. פרקליטיו של ליברמן לא מתנגדים

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: יותם בן-דוד

הפרקליטות מבקשת לקיים את משפטו של שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן, בהרכב של שלושה שופטים. בבקשה שהוגשה היום (שלישי) לבית משפט השלום בתל אביב נטען כי נוכח העובדה שהעבירות שביצע לכאורה ליברמן נעשו במהלך מילוי תפקידו כשר החוץ, ולאור העובדה שהעניין הציבורי בו רב במיוחד וכך גם ההשלכות שהתקבלו בתיק, ראוי ששלושה שופטים ישמעו את המשפט.

פרקליטיו של ליברמן, עורכי הדין ירון קוסטליץ, עודד גזית וגיורא אדרת הודיעו לבית המשפט כי הם אינם מתנגדים לבקשה ומשאירים זאת לשיקול בית המשפט.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בכנס פעילים בתל אביב, דצמבר 2012. יותם רונן
עורכי דינו לא מתנגדים. ליברמן/יותם רונן

כתב האישום נגד שר החוץ לשעבר הוגש ביום ראשון כשהעד המרכזי הוא מי שהיה סגנו - דני אילון. כתב האישום מייחס לו עבירות של מרמה והפרת אמונים בגין פרשת מינויו של השגריר זאב בן-אריה. תיאור העובדות באשר למידת מעורבותו של ליברמן הוחמר בעקבות עדותו של אילון.

על פי כתב האישום המתוקן, במהלך שירותו של בן-אריה כשגריר בבלארוס, הוא העביר לידי ליברמן בקשה של הפרקליטות לחיקור דין במסגרת חקירה שהתנהלה נגדו ב"פרשת חברות הקש", כפי שגם נכתב בכתב האישום המקורי. השניים שוחחו בפרטיות ושם מסר בן-אריה לליברמן את הפרטים. מכתב האישום עולה כי ליברמן היה מודע לכך, שבן-אריה פועל כדי לסייע לו באמצעות פגיעה בחקירה נגדו.

לפי כתב האישום, לאחר שליברמן מונה לשר החוץ, הוא הציע לבן-אריה לכהן כיועץ במטה המדיני שלו ומאוחר יותר, כאשר בן-אריה רצה להגיש מועמדות לתפקיד שגריר ישראל בריגה הוא התייעץ על כך עם ליברמן. לאחר שבן-אריה הגיש את מועמדותו והיה אמור להופיע בפני ועדת המינויים של משרד החוץ, שבראשה עמד אז אילון, זימן אותו ליברמן לחדרו ואמר לו שיש למנות את בן-אריה לתפקיד השגריר בלטביה, זאת כשהוא מנמק זאת בכך שהוא האדם המתאים ביותר כביכול לתפקיד.

אילון, נכתב בכתב אישום, שלא הכיר את בן-אריה, הסתמך על דבריו שלי ליברמן ופעל לבחירתו של בן-אריה לתפקיד השגריר, ובסופו של הליך הוא נבחר מבין עשרה מועמדים. ליברמן נמנע מלהביא לידיעת חברי ועדת המינויים ובהם אילון את פרשת המידע הסודי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully