וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום השנה השני למהפכה במצרים: פצועים בעימותים בקהיר

ניר יהב

25.1.2013 / 16:11

אלפים רבים נאספו בכיכר שהפכה לסמל, לקראת העצרת המרכזית, והשליכו אבנים ובקבוקי תבערה. המשטרה מגיבה בגז מדמיע. הפגנות בכל רחבי מצרים. סך הכל 25 פצועים מאז הלילה

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

אלפי בני אדם התאספו היום (שישי) בכיכר תחריר בקהיר לקראת העצרת המרכזית לציון יום השנה למהפכה שאירעה לפני שנתיים במצרים והביאה לסיום משטרו של חוסני מובארק. מאות מפגינים כבר מתעמתים עם כוחות הביטחון בכיכר. לפי הדיווחים במצרים, המפגינים משליכים אבנים ובקבוקי תבערה והמשטרה יורה גז מדמיע בתגובה. המפגינים, שנושאים דגלי מצרים, קוראים קריאות נגד הנשיא מוחמד מורסי, נגד האחים המוסלמים וגם נגד החוקה החדשה שאושרה לפני שבועות ספורים.

כלי תקשורת במצרים דיווחו בצהריים כי בכל רחבי המדינה פרצו הפגנות לציון יום השנה למהפכה. לפי הדיווח, באלכסנדריה פרצו עימותים בין מאות מפגינים לבין כוחות הביטחון. המפגינים קראו להפיל את משטר מורסי והמשטרה ירתה גז מדמיע לעברם. עוד דווח כי המפגינים קראו "העם רוצה להפיל את המשטר" והניפו שלטים עם כתובות נגד מורסי.

עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון ליד כיכר תחריר, 24 ינואר 2013. רויטרס
לא שקט בקהיר, עימותים ליד כיכר תחריר/רויטרס

בעימותים היום בקהיר נפצעו חמישה בני אדם, שמצטרפים ל-20 פצועים נוספים בעימותים שנערכו לפנות בוקר בין מפגינים לבין כוחות הביטחון.

יריביו הפוליטיים של מורסי טוענים כי תנועת האחים המוסלמים, שבה הוא חבר, בגדה בהם והם מאיימים לחדש את המחאה בדרישה לכונן מהפכה נוספת בשלטון. במקביל דווח כי בכירי האופוזיציה המצרית, מוחמד בראדעי וחמדין סבאחי, הגיעו לאזור כיכר תחריר לקראת העצרת המרכזית. בראדעי קרא למפגינים "לצאת החוצה לכיכרות כדי להשיג סוף סוף את המטרות של המהפכה", בציוץ שהעלה ברשת החברתית טוויטר. בנוסף, בהודעה נוספת מטעמו כתב כי הוא קורא "לכל אחד לקחת חלק ולצאת בכל מקום במצרים, כדי להראות שיש להשלים את המהפכה". אחמד מהאר, ממייסדי תנועת ה-6 באפריל שסייעה להפיכה נגד מובראק, טען כי המהפכה היא נגד האחים המוסלמים. "מטרות המהפכה טרם מומשו", אמר בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס.

במקביל, חסמו עשרות מפגינים את הכביש מול ארמונו של הנשיא מורסי - ארמון אל-אתיחאדיה - בקהיר. לפי הדיווחים, המפגינים הציתו צמיגים וכוחות הבטחון נמצאים במקום כדי לשמור על הסדר. מפגינים רבים גם התאספו מול בניין השגרירות האמריקאית בבירה המצרית. מפגינים מרחבי קהיר החלו לעשות את דרכם לכיכר תחריר.

שנתיים למהפכה צויינו גם באלכסנדריה, שם יצרו מפגינים שרשרת אנושית במסגד מרכזי ואחרים עמדו על מסילות הרכבת וחסמו את התנועה. עשרות מפגינים המשיכו להגיע מהבוקר לאזור המסגד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הפגנות בקהיר לציון שנתיים למהפכה, 24 ינואר 2013. AP
קריאות נגד הנשיא מורסי. קהיר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully