וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שישנת: השופט נמנם בדיון, פסק הדין יבוטל?

שופט בבלאגוושנסק שבמזרח רוסיה תועד נרדם וגם מרוכז בטלפון הסלולרי שלו והכל בעת דיון במשפטו של אדם שהורשע לבסוף בהונאה ונידון לחמש שנות מאסר. בית המשפט פתח בחקירה

צילום מסך

לפני דיון בבית משפט, מומלץ לישון כראוי. את הלקח הזה למד יבגני מחאנו, שופט בית המשפט בעיר בלאגוושנסק שבמזרח רוסיה, שתועד מנמנם בעת דיון באולם בית המשפט. באחד הסרטונים שצולמו נראה השופט נרדם ואז ראשו שמוט בעוד עורכי הדין נשמעים מדברים ברקע. בסרטון אחר נראה השופט מרוכז בטלפון הנייד שלו.

ה"טלגרף" הבריטי דיווח כי ולדיסלב ניקיטנקו, פעיל זכויות אדם שפרסם את הסרטונים ברשת, סיפר כי הם הועברו אליו מבני משפחתו של הנאשם במשפט, אנדריי נאלטוב, שהורשע בהונאה ונידון לחמש שנות מאסר בקיץ האחרון. לפי הטענות, השופט גזר עליו עונש חמור למרות העובדה כי אביו וחברתו חולים בסרטן, וייתכן שלא התחשב בכך בגלל שישן בעת שפרטים אלה הוצגו.

בראיון לסוכנות הידיעות "ראפסי", שלל נציג בית המשפט, סרגיי סמאנוב, את הטענה ואמר: "ניקיטנקו מדבר על נאשם אחד, נאלטוב, שקיבל עונש של חמש שנות מאסר, אך יש נאשם אחר שקיבל הרבה יותר, גם על עבירה שקשורה להונאה".

ניקיטנקו הגיש תלונה לבית המשפט לחוקה בעניין, ודרש לבטל את החלטתו של השופט במשפט בו נרדם. "פסק דין שהתקבל על בסיס דיון בו השופט לא התעניין בחקירה בבית המשפט וישן לאורך הדיון אינו יכול להיחשב חוקי". בית המשפט בעיר הודיע כי פתח בחקירה בעניין וכי המסקנות יתפרסמו בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully