וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: פעוטה קיבלה חומר הרדמה במקום סטרואידים

שלומי גבאי

24.1.2013 / 21:46

תושב השרון טוען כי לפני שבתו בת השנה השתחררה מבית החולים הלל יפה אליו הובאה בשל שיעול, ניתנה לה זריקה שהכילה את חומר ההרדמה דורמיקום. האב: "הילדה שלי ניצלה ממוות"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

תושב אזור השרון שהגיע עם בתו הפעוטה כשהיא סובלת משיעול וקוצר נשימה לבית החולים הלל יפה בחדרה, טוען כי היא קיבלה זריקה עם חומר הרדמה במקום טיפול בסטרואידים. השבוע הגישה המשפחה תביעה לבית משפט השלום בנתניה נגד בית החולים בגין רשלנות רפואית.

האב, ש', הגיע לבית החולים עם בתו בת השנה בשיא הסערה לפני כשבועיים בעקבות השיעול החמור, שם נאמר לו כי הפעוטה צריכה לקבל טיפול של אינהלציות וסטרואידים. "תוך כמה ימים היא אמורה היתה להשתחרר הביתה ותוך כמה שעות אפילו מצבה השתפר. לפני שהשתחררנו נתנו לה זריקה שהכילה את חומר ההרדמה דורמיקום במקום סטרואידים המקלים על הנשימה". סיפר האב לוואלה! חדשות. "אחת הרופאות אמרה לנו כי בתי צריכה לקבל זריקה לפני שהיא הולכת הביתה. אני כמובן חשבתי שמדובר בזריקה של סטרואידים המקלים על הנשימה. לא בדקתי בדיוק מה נותנים לה ואני מצטער על כך. אחרי שנתנו לה זריקה, תוך מספר רגעים ראיתי שהיא התחילה להתעייף", שיחזר האב.

מסמך מביחת החולים הלל יפה. שלומי גבאי
המכתב שקיבל האב מהמחלקה כשחזר לבית החולים/שלומי גבאי

על פי כתב התביעה, האב לא ידע כי בתו קיבלה חומר הרדמה והמידע הוסתר ממנו ומהמשפחה. "בגיליון חדר המיון מפורט הטיפול שניתן לה, שם מושמטת במכוון העובדה כי ניתן לה טיפול שגוי ורשלני. במקום לתת לה טיפול סטרואידי, ניתן לה בשוגג ומבלי משים לב זריקה ובה חומר הרדמה", נכתב בכתב התביעה. "הילדה שלי ניצלה ממוות, כך אמרה לי בפירוש מנהלת מחלקת ילדים, זה נס שהיא חיה היום. השבת אני אתפלל ברכת הגומל שקיבלתי את בתי בחזרה לחיים" הוסיף האב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"בית החולים דיווח למשרד הבריאות על המקרה בהרחבה"

עו"ד אורן בושרי המייצג את המשפחה מסר לוואלה! חדשות כי "קיים נוהל לפיו תרופה בזריקה צריכה לעבור דרך שתי אחיות ובידיעתן, וברור שהוראה זו לא מולאה, אחרת הנזק לא היה מתממש. גם לא ידוע לי כי הדבר דווח למשרד הבריאות. מה שמצער, אולי עוד יותר, זה שדבר הטעות לא בא לידי ביטוי בגליון השחרור מתוך כוונה להסתיר ולהשקיט את המקרה. רק משעה שהאב עמד על בקשתו לקבל רשומה רפואית שתתייחס ספציפית לרשלנות ניאותה מנהלת המחלקה לעשות זאת ברשומה נפרדת מגליון השחרור" .

מבית החולים נמסר בתגובה: "מדובר בפעוטה שאושפזה וטופלה בבית החולים למשך כיממה. היא נבדקה וטופלה בצורה מקיפה, ושוחררה לביתה במצב בריאותי תקין וטוב, כאמור, תוך פחות מיממה. הסבר מלא על הטיפול ניתן להוריה. התביעה טרם התקבלה בבית החולים. לכשתתקבל, נגיב בערכאות המתאימות, כמקובל". ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "בית החולים דיווח למשרד הבריאות על המקרה בהרחבה. מבדיקה ראשונית עולה כי בית החולים טיפל כראוי במקרה. הילדה שוחררה במצב טוב ללא נזק בריאותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully