וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים תובעים: "לא בדקו אותנו - והבן נולד חולה"

גלעד גרוסמן

13.8.2012 / 14:22

זוג הורים תובע במיליונים את שירותי בריאות כללית והדסה עין כרם שלא יידעו אותם על האפשרות לבצע בדיקה גנטית. תינוקם שנולד חולה בסיסטיק פיברוזיס לא אובחן עד גיל ארבע

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה בשבוע שעבר תביעה בגובה של לפחות שני מיליון שקלים וחצי נגד שירותי בריאות כללית ובית החולים הדסה עין כרם בירושלים, על ידי שני הורים, שלטענתם נולד להם ילד חולה במחלת הסיסטיק פיברוזיס. זאת, על פי התביעה, לאחר שהרופאים שטיפלו באישה התרשלו ולא ביצעו את הבדיקה הגנטית השכיחה לגילוי המחלה במהלך ההריון.

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אסף פוזנר ממשרד כהן, וילצ'יק וקמחי, בני הזוג, אשר עבור שניהם מדובר בנישואים שניים ולשניהם ילדים בריאים, רצו ללדת ילד משותף. במהלך ההריון, נטען בתביעה, הייתה האישה במעקב של רופא נשים בשירותי בריאות כללית ועברה כל בדיקה שהתבקשה. אולם, בשום שלב לא הציעו לה לעבור בדיקת נשאות לסיסטיק פיברוזיס, ואף לא יידעו אותה על האפשרות לעשות כן.

לא היו מהססים לבצע את הבדיקה

סיסטיק פיברוזיס היא מחלה תורשתית שכיחה יחסית, כאשר הסיכון ללידת תינוק חולה קיים רק כששני בני הזוג נושאים את הגן החולה. בזוגות שבהם נמצא כי שניהם נשאים, ניתן לבצע בכל הריון בדיקת מי שפיר כדי לקבוע בוודאות אם העובר חולה. על פי מדריך הבדיקות הגנטיות שבאתר הכללית, המחלה מתבטאת בעיקר בדלקות ריאות חמורות וחוזרות, עיכוב בגדילה ומליחות-יתר של הזיעה. מרבית הנשאים הם ממוצא אשכנזי, כמו אביו של הילד, ורופאים וארגוני בריאות ממליצים לקיים את הבדיקה לגילוי המחלה. לטענת ההורים, לו היו יודעים על הבדיקה, שעלותה כ-110 שקלים, לא היו מהססים לבצעה.

הבן לא אובחן עד לגיל ארבע

אולם, ההורים לא נבדקו, וב-2005 נולד בנם בבית החולים הדסה עין כרם. לטענת ההורים, זמן קצר לאחר לידתו, סבל התינוק מירידה במשקל והועבר לפגיה להשגחה. למרות זאת, הוא לא הופנה לבדיקת מיון לאבחון מוקדם של המחלה בילודים ואף לא נאמר להוריו על קיומה ועל אפשרות ביצועה. לאחר שחרורו מבית החולים, סבל הילד מבעיות אכילה וגדילה, ובהמשך גם מדלקות ריאות חוזרות. למרות שמדובר בתסמינים המאפיינים את מחלת הסיסטיק פיברוזיס, רק ביוני 2009 נבדק הילד על ידי מומחית לגסטרו, שחשדה כי הוא חולה במחלה, וכך אירע שרק בגיל ארבע הוא אובחן כחולה סיסטיק פיברוזיס. כעת, דורשים ההורים לפצותם על הנזק שנגרם לבנם ולהם.

ממשרד הבריאות וקופת חולים כללית נמסר כי התביעה טרם התקבלה אצלם, ולכשתתקבל הם יגיבו עליה בבית המשפט. מהדסה נמסר בתגובה: "נלמד את פרטי התביעה ונגיב בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully