וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המום לא התגלה - בית החולים יפצה צעיר במיליונים

גלעד גרוסמן

4.1.2012 / 14:31

בתום דיונים שנמשכו שנים, פסק ביהמ"ש פיצויים בגובה 3.8 מיליון שקלים לצעיר, שנולד עם מום קשה בשלפוחית השתן. הצעיר שכיום הינו בן 19 עבר ניתוחים רבים והוא עלול לאבד את כליותיו

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק אתמול (שני) כי על בית החולים קפלן ברחובות ועל קופת חולים כללית לשלם פיצויים בגובה כ-3.8 מיליון שקל לצעיר בן 19, שנולד עם מום קשה בשלפוחית השתן, ולהוריו. זאת, במסגרת תביעת בגין "הולדה בעוולה", לאחר שהמום לא נמצא בבדיקות שנערכו לאמו במהלך הריונה.

לאחר לידתו עבר הצעיר שורה ארוכה של ניתוחים, בארץ ובארה"ב, בניסיון לשפר את מערכת השתן שלו. מלידתו ועד לגיל 15 הוא עבר בארץ 15 ניתוחים שונים, כואבים ומסובכים, אשפוזים חוזרים ונשנים וטיפולים רפואיים רבים לטיפול בבעיה. כל אותו זמן נזקק הצעיר לשימוש קבוע בחיתולים לאור הבעיות בשלפוחית השתן וכתוצאה מסיבוכים מאוחרים שנוצרו גם בכליות. לפני כשנתיים, בעקבות הניתוח בחו"ל, הוא הפסיק להשתמש בחיתולים, אולם הוא עדיין נזקק לצינתור כל ארבע שעות. הוא עדיין נמצא בסיכון לאבד את כליותיו ולפתח מחלות נוספות.

בשנת 2003 הוגשה התביעה, על ידי עורכי הדין אסף פוזנר ואבישי פלדמן ממשרד כהן וילצ'יק קמחי. לפני כשלוש שנים הגיעו הצדדים להסכמה, לפיה בית החולים והכללית ישלמו מחצית מהנזק שנגרם לתובעים, מבלי להודות באחריותם. בפסק דין ארוך ומפורט, המשתרע על פני 125 עמודים, קבע לו השופט משה דרורי שורה של אחוזי נכות פיזיים ונפשיים, וקבע כי יש לשלם לצעיר כ-2.5 מיליון שקל פיצויים, שהם מחצית מנזק שנגרם לו בגין המום, וזה בגין הפסדי השתכרות, כאב וסבל ואובדן הנאות חיים. כמו כן, חויבו הנתבעים לשלם כ-1.3 מיליון שקל להוריו, בגין הוצאותיהם והפסדי השתכרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully