וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "עוזב את החיים הפוליטיים לפחות ל-5 שנים"

בראיון ל-CNN הבהיר שר הביטחון שלא ימלא תפקיד בממשלה הבאה. הוא הצביע על המחאה החברתית כסיבה לשינוי במפה הפוליטית, וטען שמוקדם לדעת האם הממשלה תחדש את התהליך המדיני

שר הביטחון, אהוד ברק, אמנם לא התמודד בבחירות האחרונות אחרי שנים רבות בפוליטיקה, אך התייחס הלילה (חמישי) לתוצאות. בראיון לרשת CNN בדאבוס שבשוויץ אמר ברק כי התוצאות כל כך מפתיעות, עד שקשה לצפות לאן יוביל המשא ומתן הקואליציוני, והבהיר כי לא יקבל תפקיד בממשלה חדשה. "כבר אמרתי לציבור ולראש הממשלה. הרבה אנשים לא מאמינים, אבל אני לא רואה את הסיבה לכך. אני לא מתכוון להצטרף. אני מתכוון לעזוב את החיים הפוליטיים לפחות לחמש שנים", אמר ברק, שיהיה בחודש הבא בן 71. עם זאת, הוא הוסיף: "לעולם אל תאמר לעולם לא. אני לא יכול לסרב לשקול זאת, אך אני לא מאמין שאעשה זאת".

ברק פרש: "מיציתי את העיסוק בפוליטיקה". רויטרס
"למצוא דרך לחזק את המתונים". ברק/רויטרס

שר הביטחון טען כי המחאה החברתית השפיעה על תוצאות הבחירות. "אני חושב שהמחאה החברתית - מאות אלפי האנשים שיצאו לרחובות בשנה שעברה וזכו להתעלמות מהממשלה שאני חלק ממנה - באו לקלפי ואמרו: 'בשבילנו, אנחנו רוצים חלק ממה שקורה במדינה ישראל'. זו היתה אמירה לממשלה - 'יש גבול למה שאפשר לצפות מאיתנו'. שליש אחד מתעורר לעבודה, שליש אחד משלם מסים ושליש אחד עושה מילואים, אבל זה אותו שליש".

צפו בחלק מהראיון עם ברק

ברק אמר כי מוקדם לדעת האם הממשלה החדשה תביא לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים. "יש כאן אתגר", אמר. "אני מאמין באופן אישי ואני מאמין שאנשי דורי מאמינים מאד שעלינו למצוא את הדרך להמשיך את התהליך הפוליטי". ברק ציין כי יש למצוא דרך לחזק את הגורמים המתונים בצד הפלסטיני כמו ראש הממשלה סלאם פיאד ויו"ר הרשות אבו מאזן. "אני עדיין מאמין ששלום אפשרי בעתיד", הוסיף.

פעילי המחאה החברתית הפגינו בתל אביב. יותם רונן
בגלל המחאה החברתית?/יותם רונן

ברק אמר כי כוחה של הממשלה הבאה תלוי בסוג התמיכה שנתניהו יקבל. "אם אתה מקים ממשלת אחדות ימנית, אתה יוצר פלטפורמה יעילה לקבלת החלטות בגלל שיש לך תמיכה רחבה יותר של המפלגה שלך", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully