וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום בחירות בירדן - והאחים המוסלמים מחרימים

ניר יהב

23.1.2013 / 17:09

ברקע המחאה על יוקר המחייה, הירדנים הולכים לקלפיות ובוחרים את נציגי הפרלמנט. כמה תנועות דתיות, בהן "האחים המוסלמים", מחרימות גם הפעם את הבחירות בטענה לרדיפה פוליטית

בירדן מתקיימות היום (רביעי) בחירות לפרלמנט, ברקע המחאה נגד העלייה במחירי הדלק והגז בחודשים האחרונים בממלכה והדרישה לרפורמות פוליטיות ואזרחיות. כ-2.2 מיליון בעלי זכות בחירה אמורים להגיע לקלפיות כדי לבחור 150 חברים בפרלמנט ה-17, מתוך 1,425 מועמדים - בהם 191 נשים ו-139 חברי פרלמנט לשעבר. הקלפיות נפתחו בשעה שבע בבוקר ואמורות להיסגר בשעה 19:00.

כמה תנועות מוסלמיות, בראשן תנועת "האחים המוסלמים", הודיעו על כוונתן להחרים את הבחירות בגלל חוק הבחירות החדש, שנועד לטענתן למנוע מנציגיהן להיבחר לפרלמנט. בהודעה שפרסמה תנועת האחים המוסלמים בירדן, שעמדה מאחורי רוב הפגנות המחאה בשנתיים האחרונות, נמסר כי "הפרלמנט החדש יהיה העתק של הפרלמנט הקודם". החוק החדש קובע כי ההצבעה תהיה בפתק אחד במקום בשניים, דבר המחזק מועמדים עצמאיים.

בחירות לפרלמנט בירדן. עמאן, 23 בינואר 2012. רויטרס
קלפי בעמאן. 1,425 בני אדם מתמודדים על 150 מושבים/רויטרס

המלך עבדאללה פיזר את הממשלה בחודש אוקטובר האחרון, ברקע הקריאות מצד האופוזיציה לקדם רפורמות פוליטיות בירדן. הבחירות האחרונות לפרלמנט התקיימו ב-2010, וגם אז החרימו "האחים המוסלמים" את הבחירות בטענה שנציגיהם נרדפים פוליטית.

28 ארגונים בינלאומיים, ערביים ומקומיים צפויים לקחת חלק בהליך הפיקוח על הבחירות, בהם מרכז קרטר והליגה הערבית. האיחוד האירופי פרש אף הוא לראשונה משלחת של שמונים משקיפים, בראשות חבר הפרלמנט הבריטי דיוויד מארטן, שתפקח על תהליך ספירת הקולות והתנהלות ההצבעה ב-12 המחוזות בממלכה. השלטונות בירדן הודיעו כי פרשו כ-50 אלף חיילים ושוטרים ברחבי הממלכה כדי לאבטח את יום הבחירות.

לקריאה נוספת
מעל 10,000 איש הפגינו בעמאן: "דורשים רפורמות"
צפו: חבר פרלמנט ירדני שולף אקדח מול המצלמות

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

אלפים בהפגנת ענק בעמאן, ירדן בקריאה לרפורמות, אוקטובר 2012. רויטרס
הפגנה בעמאן בחודש אוקטובר. ההפגנות למען רפורמות גוברות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully