וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר היפני: "תנו לזקנים למות – הטיפול יקר"

סערת שיבה: ראש ממשלת יפן לשעבר טארו אסו הסביר כי הקשישים "לא יכולים לישון בשקט כשהם יודעים שהממשלה משלמת על הטיפול". בעקבות הביקורת הבהיר: "התייחסתי לרצוני האישי"

שר האוצר היפני טארו אסו, אמר אתמול (שני) כי "יש לאפשר לזקנים למהר ולמות", במקום שהממשלה תיאלץ לשלם על טיפולים בסוף חייהם. לפי הדיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית, אסו, המשמש גם כסגנו של ראש הממשלה היפני, התייחס במהלך פגישה של המועצה הלאומית לרפורמות סוציאליות לנושא הארכת החיים לקשישים, ואמר כי "חס וחלילה שיכריחו אותך לחיות כאשר אתה מעוניין למות. אינך יכול לישון בשקט כשאתה יודע שהממשלה משלמת על הכל". הוא הוסיף וציין גם כי "זה לא ייפתר עד שייתנו להם למהר ולמות".

נראה כי אסו נרתע מעט מהביקורת החריפה לדבריו, שכן כבר כעבור זמן קצר הוא נסוג בו והתעקש כי בסך הכל ביטא את רצונותיו האישיים למות בצורה מהירה. "אמרתי משהו שאני מאמין בו באופן אישי, לא מה שהמערכת הרפואית צריכה לעשות. חשוב שתהיה אפשרות להעביר את ימי החיים האחרונים בשלווה".
באשר לעצמו, הסביר אסו בן ה-72: "אני לא זקוק לטיפול מאריך חיים. אני אמות מהר". הוא אף ציין כי כתב הוראות מפורשות האוסרות להאריך את חייו באופן מלאכותי. מסתבר כי אין זו האמירה מעוררת המחלוקת הראשונה שאמר השר היפני, שבעבר כיהן כראש ממשלה. בשנת 2001 הוא עורר סערה כאשר אמר כי מדינה מוצלחת היא כזו ש"יהודים עשירים" ירצו לחיות בה.

ההזדקנות היא אחת הבעיות המעסיקות את יפן, שבה כמעט רבע מ-128 מיליון האזרחים עברו את גיל 60. להערכת מומחים, השיעור צפוי לזנק בחצי המאה הקרובה לכדי 40% מהאוכלוסייה.

קשישים יפנים שנפגעו בצונאמי מטופלים בעזרת רובוטים פרוותיים בצורת כלבי ים, יולי 2011. רויטרס
קשישים יפנים שנפגעו בצונאמי מטופלים בעזרת רובוטים פרוותיים בצורת כלבי ים, יולי 2011/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully