וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריתראה: חיילים "השתלטו" על שידורי הטלוויזיה

22.1.2013 / 2:02

מאות חיילים המתנגדים לנשיא הקיפו בטנקים את משרד ההסברה וכפו לשדר קריאה לשחרור אסירים פוליטיים. השידור חודש ללא התייחסות לתקרית. "הממשלה תשלם את מחיר הבידוד"

דרמה באריתראה: כ-200 חיילים המתנגדים לשלטון צרו אתמול (שני) בעזרת שני טנקים על מבנה משרד ההסברה בבירה אסמרה ואילצו את תחנת הטלוויזיה הממלכתית לשדר קריאה לשחרור אסירים פוליטיים – כך דיווח מקור מודיעיני בכיר במדינה. המקור סיפר כי החיילים כפו על מנכ"ל התחנה לומר ש"ממשלת אריתראה צריכה לשחרר אסירים פוליטיים". הממשלה לא התייחסה באופן רשמי לאירוע.

גורם המקורב לממשלת אסמרה אמר כי המורדים הם חיילים בדרגות זוטרות עד דרגות ביניים שדורשים לערוך שינויים בחוקה. לא ברור אם חיילים הנאמנים לשלטון ניסו למנוע מהם את המעשה. כך או כך, זמן קצר לאחר שנראתה בטלוויזיה הקריאה לשחרור האסירים, הפסיקה התחנה את השידור, וכאשר הוחזר, שודר מבזק חדשות שבו לא נאמר דבר על התקרית.

רק בצפון קוריאה יש יותר חיילים

בראש המדינה האפריקאית עומד מזה כשני עשורים איסאייס אפוורקי בן ה-66, המכהן כנשיא עוד משנת 1991 – אז נפרדה ארצו מאתיופיה השכנה. תחת שלטונו הפכה אריתראה למדינה מבודדת המסרבת להיפתח למדינות המערב. מפלגת השלטון היא גם המפלגה היחידה, ומדובר במדינה שבה מספר החיילים הוא הגדול ביותר בעולם ביחס למספר האזרחים, פרט לצפון קוריאה.

לפי נציבת זכויות האדם של האו"ם, מספר האסירים הפוליטיים במדינה, שאוכלוסייתה מונה כשישה מיליון אזרחים, נע בשנה שעברה בין 5,000 ל-10,000. בשנה שעברה האשימה הנציבה, נאבי פילאי, את הממשלה בעינוי שיטתי ובהוצאות מיידיות להורג.

פעילי אופוזיציה אריתראים שהוגלו לאתיופיה השכנה סיפרו כי מספר החיילים שמחליטים לערוק מצבא אריתראה הולך וגדל, בעיקר עקב המצב הכלכלי הקשה. "המצב הורע, והוא החמיר את היחסים בין הממשלה והחיילים בשבועות ובחודשים האחרונים", אמר פעיל אופוזיציה. דיפלומט אירופי בכיר אמר כי קיימים חילוקי דעות בולטים בין חלקים בצבא לבין ממשל איסאיאס. "זו שאלה של זמן עד שהממשלה באסמרה תשלם את מלוא המחיר על הבידוד", הוא אמר, "אירועים כגון זה הופכים תכופים יותר ויותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully