וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנואם בכנס הבית היהודי: חבר מרכז הליכוד

יהושע בריינר

21.1.2013 / 10:00

מלאכי לוינגר, ראש מועצת קריית ארבע, חתם לאחרונה על מכתב תמיכה בנתניהו וקרא לבחור בו. אלא שאתמול הוא הופיע בכנס של המפלגה המתחרה, ושיבח את מועמדיה

במי הוא באמת תומך? ראש המועצה המקומית קריית ארבע, מלאכי לוינגר, הופיע אמש (ראשון) בכנס בחירות של מפלגת הבית היהודי ודיבר רבות בשבחי המועמדים של המפלגה לכנסת, אלא שבפועל לוינגר הוא חבר מרכז ליכוד שחתם רק לפני חודש על מכתב תמיכה הקורא למתנחלים להצביע עבור הליכוד.

אמש הגיע לוינגר לכנס בחירות של הבית היהודי שנערך במתנ"ס בקריית ארבע וישב בשולחן הכבוד לצדם של מספר 2 בבית היהודי, ח"כ אורי אריאל, והמועמדים אורית סטרוק והלל הורוביץ, תושבי חברון. כשמאחוריו שלט גדול של הבית היהודי נאם לוינגר בשבח מועמדי הבית היהודי. "אורי אריאל היה ויהיה שותף בכיר בבניין קריית ארבע וחברון", אמר לוינגר – בנו של משה לוינגר, ממייסדי מועצת יש"ע, לעשרות הצופים שהגיעו לערב. "אורי נותן ימים כלילות למען בניין ארץ ישראל. בשבועות הקרובים תיבנה טיילת ב'ציר הגיבורים' בין קריית ארבע לחברון, וזהו פרויקט שלו. זוהי הזדמנות לחזק את נציגי קריית ארבע-חברון בכל המפלגות. נמצא כאן הלל הורוביץ שפועל רבות ואורית סטרוק שפועלת מזה שנים, ומיותר להכביר במילים עליה. אני מקווה שנזכה שגם הבית היהודי וכל המפלגות יחד יפעלו ונפעל למען ההתיישבות כולה, למען חיזוק אחיזתנו בקריית ארבע-חברון ובכל מרחבי ארץ ישראל".

כל העדכונים, הדיווחים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

דבריו של לוינגר והשתתפותו בכנס הבית היהודי מהווים מבוכה גדולה לליכוד, שכן רק לפני מספר שבועות חתם לוינגר על מכתב תמיכה במפלגת השלטון. "התברכנו בממשלה בראשות הליכוד אשר הבינה את תפקידה העיקרי של ההתיישבות ביהודה ושומרון ועל כן רק חיזוק מפלגת השלטון והשפעה ישירה על מקבלי ההחלטות תבטיח את פיתוחה, שגשוגה ותמיכתה של ההתיישבות ביהודה ושומרון. הצביעו מחל". לוינגר אף נועד עם ראש הממשלה לפני החתימה על המכתב שפורסם בכל כלי התקשורת הימניים ובעלוני השבת. בתגובה לפניית וואלה! חדשות אמר לוינגר כי על אף הופעתו בכנס ודבריו החמים על מועמדי הבית היהודי, הוא עדיין תומך בליכוד. "הוזמנתי לברך את הפועלים למען עיר האבות בפרט וארץ ישראל בכלל ואני ממשיך וקורא לתמוך בליכוד, ששריו פעלו ופועלים להמשך בניינה של ההתיישבות בכל מרחבי ארץ ישראל", הגיב לוינגר. "הוזמנתי גם לברך את נציגי חברון המועמדים לכנסת ואני שמח לעשות זאת ולאחל להם בהצלחה".

הופעתו של לוינגר עשויה להעיד על הבעיה שחווה הליכוד, שכן אף שיש לו מתפקדים רבים מקרב אנשי יהודה ושומרון - בפועל חוששים במפלגה כי המתנחלים יצביעו עבור מפלגתו של בנט. לכנס אתמול בקריית ארבע היה אמור להגיע גם הרב דב ליאור, מראשי רבני האיחוד הלאומי, ואולם זה ביטל את הופעתו. גורמים בקריית ארבע אמרו כי ליאור הביע תמיכה גם במפלגת עוצמה לישראל, ולאחר ששמו פורסם במכתב תמיכה בנפתלי בנט מבלי שקיבל על כך הסכמה, הוא סירב להופיע שוב בפומבי בכנסי הבית היהודי.

אלה שכן נאמו בכנס היו כאמור סטרוק וח"כ אריאל. "אנו מכירים גם את חוט השדרה של ראש הממשלה שלנו ואנחנו מכירים גם את הליכוד. ליכוד גדול תמיד מבטיח אסונות גדולים, כפי שהיה בהתנתקות", אמרה המועמדת מספר 10 בבית היהודי. ח"כ אריאל הוסיף כי אחת ממטרות המפלגה בכנסת היא להגדיל את מספר התושבים בקריית ארבע. "צריך לפעול שבקריית ארבע לא יהיו שבעת אלפים תושבים אלא 80 אלף", אמר אריאל, "זה תפקידנו ובשביל זה אנחנו הולכים לכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully