וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפלגות במאמץ אחרון: ביקורי בית, טלפונים ופאבים

שרים וח"כים מטעם מפלגת השלטון יתקשרו למתלבטים ויערכו ביקורי בית, העבודה מסתערת על הנשים, לבני מבליטה את ניסונה, ובנט יתייצב בפאב תל-אביבי. הפוליטיקאים על קו הגמר

פחות מ-48 שעות נותרו לפתיחת הקלפיות, והפוליטיקאים מנהלים את הקרב האחרון על לב הבוחרים. היעד של המפלגות השונות הוא ציבור המתלבטים הגדול שנותר, וכדי לנסות לגייס מצביעים מקיימים נציגי המפלגות סיורי שטח, ביקורי בית ושיחות טלפון. נוסף על כך, בזמן שנותר עד הבחירות מנסים המועמדים לחדד מסרים. פנינו למפלגות המובילות כדי לברר מה בדיוק בכוונתן לעשות לפני הכרעת הבוחר.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

הליכוד ביתנו: פנייה אישית מנתניהו והשרים

במפלגת השלטון ינסו בשעות שנותרו עד הבחירות להעביר לציבור את המסר, לפיו דרושה מפלגה גדולה שתוכל להרכיב ממשלה יציבה. זאת כדי להימנע, לדברי גורמים במטה ההסברה של המפלגה, ממחזות של סחטנות מצד מפלגות אחרות. "נדגיש בפני הבוחרים", אומרים בליכוד ביתנו, "שההצבעה למפלגות סקטוריאליות תקשה על היכולת להוביל מהלכים כמו שוויון בנטל והתמודדות עם מצוקת הדיור. ההצבעה היא לא בשני פתקים. מי שרוצה את נתניהו כראש הממשלה, צריך להצביע עבור הליכוד".

נתניהו התבדח: "ארגנו שלג בירושלים ובדימונה". דניאל בוק
"ההצבעה היא לא בשני פתקים". נתניהו/דניאל בוק

כדי להעביר את המסר הזה שרים וחברי כנסת יקיימו עד ההצבעה שיחות טלפון עם מתלבטים, ובמקומות מסוימים יעברו נציגי הליכוד מבית לבית בניסיון לגייס מצביעים. נוסף על כך, הערב ב-17:00 יקיימו צעירי הליכוד אירוע שטח ליד שער הגיא בירושלים וידגישו כי מערכת הבחירות הזו היא סביב השאלה "מי יכול ומתאים להנהיג את ישראל מול אתגרי הענק שניצבים מולה". מאמצי הליכוד ביתנו כוללים גם פנייה אישית של ראש הממשלה בנימין נתניהו למתלבטים. פנייה מסוג זה כבר התפרסמה בעיתוני סוף השבוע וצפויה להימשך בשעות שנותרו עד הבחירות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מפלגת העבודה מסתערת על הנשים

במפלגת העבודה מתכננים ב-48 שעות הקרובות להמשיך בניסיון לאתר קולות צפים ומתלבטים, בשאיפה להגדיל את מספר המנדטים של המפלגה. בעבודה מתמקדים בהבאת נשים לקלפיות - ובמסגרת קמפיין "את יכולה לנצח את ביבי" שהושק בסוף השבוע, מנסים לעודד נשים לצאת ולהצביע. יו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ', תגיע היום עם המועמדות מרב מיכאלי וסתו שפיר לכיכר הבימה בתל-אביב, שם תוצג חזית נשית מאוחדת בתקווה לשכנע את ציבור המתלבטות, שבעבודה מעריכים כי גודלו הוא כ-500 אלף קולות.

במקביל, יחימוביץ' תמשיך לפנות לקולות של מי שמתכוונים להצביע עבור מפלגות קטנות שלפי הסקרים אינן עוברות את אחוז החסימה ולקרוא להצביע לה במקום זאת. במטה העבודה נערך מיפוי של ריכוזי הקולות המתלבטים, ובימים האחרונים תוגברו מטות הטלפונים ופעילות האינטרנט. הכוונה היא להגיע בימים הקרובים לעוד עשרות אלפי אזרחים, ופרישות הצוותים בשטח תוגברה גם כן. יחימוביץ' פנתה אמש במייל לחברי המפלגה וביקשה מהם להתגייס "בכל הכוח" למאמצי שכנוע המתלבטים. "לקראת היום הזה אני זקוקה לכל אחת ואחד מכם. בלב ובמעשה", כתבה יחימוביץ'. "המתלבטים יכריעו את המערכה. ספרו להם שההתלבטויות נגמרו. שגם אם יש להם ספקות, והם לא שלמים, ומשהו מעצבן אותם – שיתעשתו ויבינו שכל קול שהוא לא למפלגת העבודה – הוא קול לביבי".

מסיבת עיתונאים של מפלגת העבודה בנושא הכלכלי מדיני, ינואר 2013. בן קלמר
תגיע עם מיכאלי ושפיר לכיכר הבימה. יחימוביץ'/בן קלמר

מעבר לפנייה לקהל הנשי, בעבודה ממשיכים למקד מאמצים גם בליכודניקים מאוכזבי נתניהו ולפנות גם לקהל הדתי-לאומי. במהלך סוף השבוע, פרסמו עלוני השבת בבתי הכנסת מכתב מיחימוביץ', שלפי ההערכה הגיע לכ-60,000 אנשים ברחבי הארץ. הבוקר, יופץ סרטון בכיכובו של המועמד הדתי-לאומי במפלגה, חילי טרופר, בו המסר העיקרי הוא "אתה יכול להיות ציוני דתי ולהצביע למפלגת העבודה". לדברי טרופר, במצע הסוציאל-דמוקרטי של מפלגת העבודה יש הרבה מרוח היהדות, ו"העובדה שעלוני השבת בוחרים לתת במה למפלגת העבודה וליחימוביץ', מצביעה על הלגיטימציה והבחירה של הציונות הדתית להיפתח לקול חברתי ומתון".

היעד של יש עתיד: עוד שלושה-שבעה מנדטים

יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, ומועמדיה לכנסת יתייצבו היום ב-15:00 במטה המפלגה בתל-אביב ויקיימו שיחות טלפון עם מתלבטים. המטרה: לגייס עוד שלושה עד שבעה מנדטים. באירוע שנערך אמש לציון סוף קמפיין הבחירות של מפלגתו, ניסה לפיד להמריץ את הפעילים ואמר: "מסתובבים בחוץ עוד שלושה-ארבעה מנדטים, ואולי שישה-שבעה, והם יכולים להיות שלנו. כי זה אנשים שעוד לא דיברנו איתם. בסקר האחרון היינו המפלגה השלישית בגודלה. בואו נהיה המפלגה השניה בגודלה. בואו נביא את האנשים האלה".

מסיבת סיום הקמפיין של מפלגת יש עתיד. אבי כהן
"כל קול חשוב". לפיד/אבי כהן

לפיד הוסיף: "כל קול חשוב. אל תוותרו על אף אחד. מה באנו לעשות? באנו לשנות. ומה קרה לנו? השתנינו. גילינו שאי אפשר להכריע אותנו, שאנחנו יודעים לשמור אחד על השני. גילינו שהמפלגות שמולנו אולי שם הרבה שנים, אבל זו נקודה לרעתן. הן באו לשרוד עוד קצת, לסדר עוד ג'וב. גילינו שבוערת בנו אש, כי החיים שלנו טובים יותר כשאנחנו מקדישים למטרה ראויה".

"לא נכנעתם לרגע גם כשהסקרים ירדו, כי אתם יוצרים את המציאות", הצהיר יו"ר "יש עתיד". "בעולם בו אנשים עושים ככל שביכולתם לברוח מאחריות, אתם לקחתם אחריות. לקחתם את גורלכם וגורל אחרים לידיכם. בעולם של ציניות שמכור לפוליטיקה של שנאה ופחד, החלטתם לקחת את הסיכון ולהאמין במשהו. צריך שלא תוותרו לעצמכם לרגע".

"התנועה": דגש על הניסיון של לבני

בישורת האחרונה של מערכת הבחירות תתמקד "התנועה" בקהל המתלבטים. במפלגה טוענים, כי לפי סקרים פנימיים קרוב ל-60% מהמתלבטים שוקלים להצביע עבור ציפי לבני. בישיבה של צוות ההיגוי, שהתקיימה הבוקר בראשות לבני, הוחלט לשים דגש על המציאות המדינית הצפויה לישראל אחרי הבחירות, תוף הפניית קריאה לבוחרים "ישראל, תתעוררי". במפלגה גם ינסו להדגיש את ניסיונה של לבני ומועמדי "התנועה" לכנסת, בהשוואה למפלגות אחרות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פונה גם למצביעים בפעם הראשונה. לבני עם שני צעירים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצורך המחשת חשיבותו של הניסיון, תוצג בפני המתלבטים השאלה האם הם ישלחו את ילדיהם לניתוח אצל מי שלא עסק מעולם ברפואה והאם יבחרו בטיסה עם טייס שמעולם התנסה בכך. היום ייערך בשדרות כנס סיום הבחירות של "התנועה", תחת הכותרת "שדרות של תקווה" בהשתתפות למעלה מאלף תומכים. בכנס תדגיש "התנועה" את השלכות המצב המדיני על התחום החברתי-כלכלי וכי לא יהיה שינוי בתחום זה ללא הסדר עם הפלסטינים. לבני גם תחזור על מחויבותה להילחם על הסדר מדיני מכל מקום שבו היא תהיה במגרש הפוליטי ולכל זמן שיידרש.

ש"ס: שלושת הבכירים חורשים את השטח

במפלגה החרדית-ספרדית מתכוונים לעשות עבודת שטח מקיפה בזמן שנותר עד הבחירות. במהלך היום יסיירו ברחבי הארץ שלושת בכירי המפלגה - אלי ישי, אריה דרעי ואריאל אטיאס - ויאיצו בפעילים להילחם על כל קול. נוסף על כך, יתקיימו מספר כנסים היום ומחר, והמרכזי שבהם צפוי להיערך בנתניה. כמו כן, דרעי אמור לשמש היום כסנדק בברית מילה בבאר יעקב כסגולה להצלחה. במטה הבחירות של המפלגה גם עורכים חזרות גנרליות כדי לוודא שהמטה יתפקד בצורה הטובה ביותר ביום הבחירות.

גורם במטה הבחירות של המפלגה אמר, כי "מעולם ש"ס לא התמודדה עם מצב בו שניים ממבית נלחמים נגדם ועוד בצורה כל כך חריפה", תוך שהוא מכוון לרב אמנון יצחק ולחבר הכנסת חיים אמסלם.

אריב דרעי ורבני אור יהודה אומרים פרקי תהילים, ינואר 2013. יותם רונן
יורדים לשטח. דרעי/יותם רונן

גורם נוסף שנמצא על הכוונת של ש"ס הוא יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. "מבחינתנו, אנחנו אומרים שהבית היהודי בממתינה לכוכבית גיור", אמר אחד מאנשי המטה. "איילת שקד העלתה את העניין וטענה שצריך לגרום לשינוי בנושא, ובש"ס מתמקדים גם בזה". גם הרב עובדיה יוסף תקף אמש את הבית היהודי בלשון חריפה ביותר כדי לגרום למתלבטים להבין שלא מדובר באנשים שמייצגים את הדת. לדברי הגורם גם בסוגיות החברתיות בנט הוא האח התאום של ביבי. "נפתלי יצא בקמפיין שבנט הוא אח, והם הוציאו שלטים שביבי והוא זה אותו הדבר", אמר הגורם. "כתגובה אנחנו אומרים: ביבי ובנט זה היינו אך. שניהם בעד העלאת המע"מ, ושניהם מתנגדים להעלאת מס החברות".

הבית היהודי: חניכים במכינה ופאב בתל אביב

ב-48 השעות הקרובות יתמקדו בבית היהודי בעיקר בציבור המצביעים הצעיר - קהל יעד שמהווה אחוז ניכר ממצביעי נפתלי בנט וכולל הן דתיים והן חילונים. היום בשעות הצהריים יגיע בנט למכינה קדם צבאית במרכז שפירא סמוך לקריית מלאכי וייפגש עם חניכים, שיצביעו בבחירות לכנסת בפעם הראשונה בחייהם. המכינה נמצאת סמוך לישיבת אור עציון, וככל הנראה ייפגש בנט גם עם ראש ישיבות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן עמו נמצא יו"ר הבית היהודי ביחסים קרובים.

בערב יכוון בנט לקהל התל אביבי ויגיע לביקור בפאב מקומי בעיר בביקור נוסף מסדרת סיורי הפאבים שערך בשבועות האחרונים. בבית היהודי מעריכים כי רבים בקהל חילוני, צעיר ואף ליברלי רואה בבנט אופציית הצבעה אפשרית. הערב ינסה האחרון לשכנע אותם על כוס בירה להצביע עבורו. בין לבין הוא צפוי להשתתף בהלוויתו של ראש עיריית אריאל רון נחמן.

נפתלי בנט במפגש עם סטודנטים באוניברסיטת בר אילן, ינואר 2013. יותם רונן
מתמקד בבוחרים הצעירים. בנט/יותם רונן

במקביל, יפעלו אנשי מטה הצעירים של המפלגה בצמתים המרכזיים ובקניונים ויחלקו פלאיירים ומדבקות לכלי רכב. בשבועות האחרונים אי אפשר להתעלם מכך כי המתנדבים של המפלגה בולטים בשטח, ובמטה המפלגה דוחפים את הפעילים הצעירים להמשיך בפעילות ביומיים האחרונים שנותרו ליום הבחירות.

מרצ: מפגשים עם מצביעים ברחוב

במרצ יוקדשו 48 השעות הקרובות לשיחות עם מתלבטים, סיורים בשטח ומפגשים עם הציבור ברחוב. בדומה למפלגת העבודה, בימים הקרובים תשים מרצ את הדגש על קולות הנשים עם סיסמאות קמפיין ופעילויות ברשת החברתית שממוענות אליהן. קהל נוסף בו יתמקדו במרצ הוא קהל המצביעים למפלגות שלא עוברות לפי הסקרים את אחוז החסימה. המפלגה השיקה בימים האחרונים קמפיין שקורא למצביעים אלה לא לזרוק את הקול שלהם לפח. כמו כן, יקיימו אנשי מטה המפלגה ביומיים הקרובים ישיבות היערכות רבות לקראת היום הגדול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הולכים לבחירות בתחושה אופטימית". גלאון/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה כי "במרצ הולכים לבחירות בתחושה אופטימית. אנחנו מרגישים שיש אפשרות להגדיל משמעותית את כוחו של השמאל ואולי אפילו ליצור גוש חוסם נגד נתניהו. מרצ עושה מאמצים כדי להחזיר את כל המצביעים הביתה, כי כל קול יקבע".

יהדות התורה: שלטים בחלונות בתי הרבנים

גם במפלגה החרדית יהדות התורה מנסים להיאבק באדישות. לקראת סוף השבוע האחרון הופצה מטעם המפלגה חוברת, שעליה מתנוססת תמונה של חרדים תוך הבלטת גבם. על גבם מופיעות מדבקות הכוללות שמות של מפלגות אחרות, כמו "יש עתיד", "התנועה" ומרצ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גם אצלנו יש אדישות". ליצמן וגפני/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי גורם במטה הבחירות של יהדות התורה, "גם אצלנו יש אדישות, ואנחנו עושים הכל כדי להסביר לקהל הבוחרים שהם חייבים לצאת ולהצביע, כי חוסר הצבעה פועלת לטובת המפלגות המתנגדות למסרים שלהם". במפלגה גם הכינו מדבקה, הכוללת את הסיסמה "הקול או כלום", שאמורה לחדד את המסר הזה.

גם חברי הכנסת של המפלגה המאוחדת נמצאים בשטח וממריצים את הפעילים בכל עיר וריכוז חרדי. הרבנים המזוהים עם המפלגה נרתמו אף הם למשימה ותלו שלטים של המפלגה על חלון ביתם - דבר שלא היה מקובל במערכות בחירות קודמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully