וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום 34 שנים: אלוף פיקוד הדרום טל רוסו פורש מצה"ל

20.1.2013 / 23:24

מאוכזב מהחלטת שר הביטחון למנות את אייזנקוט לסגן הרמטכ"ל, הודיע האלוף המוערך על סיום דרכו בצבא. במקומו החליט גנץ למנות את מפקד זרוע היבשה, אלוף סמי תורג'מן

אלוף פיקוד דרום טל רוסו פורש מצה"ל ובמקומו החליט הרמטכ"ל בני גנץ למנות לתפקיד את מפקד זרוע היבשה, אלוף סמי תורג'מן. שר הביטחון אהוד ברק אישר הערב (ראשון) את המינויים החדשים של גנץ, ואת מקומו של תורג'מן יתפוס תא"ל גיא צור, שיקודם לדרגת אלוף. ביום שאחרי שירותו הצבאי, בכוונתו של רוסו לפנות לעשייה חברתית למען בני העדה האתיופית. "במשך שנים הוא חלם לפעול בתחום החברתי למען בני הקהילה האתיופית וכעת לכשיפרוש מצה"ל יוכל לממש את מה שרצה", סיפר מקורבו.

החלטת שר הביטחון למנות את אלוף גדי אייזנקוט לסגן הרמטכ"ל, הייתה זו שסללה את דרכם החוצה מצה"ל של מאוכזבי ההחלטה, בהם רוסו, שראה עצמו מועמד מוביל לתפקיד ואף זומן לשיחה בנושא עם ברק. משהודיע רוסו על כוונתו לפרוש, האיצו הרמטכ"ל ושר הביטחון אהוד ברק את ההחלטה בעניין מחליפו, כדי להכריע בטרם תסתיים מערכת הבחירות, שלאחריה צפוי ברק לפרוש מהחיים הפוליטיים.

אהוד ברק ואלוף פיקוד דרום טל רוסו בסיור בדרום , מרץ 2012. דייב בוימוביץ'
מאוכזב מההחלטה של ברק, החליט רוסו לפרוש מצה"ל/דייב בוימוביץ'

בחודש פברואר ימלאו שנתיים לכניסתו של גנץ לתפקיד הרמטכ"ל, ותחל אז שנתו האחרונה בתפקיד. בשל כך, תישאר רק שנה אחת לכהונה עבור סגן הרמטכ"ל הטרי, אלוף אייזנקוט, שנכנס זה עתה לתפקידו. במערכת הביטחון טוענים שעל מנת להכשיר מהלך בריא בבחירת הרמטכ"ל הבא של צה"ל יש להאריך את כהונתו של רא"ל גנץ בשנה נוספת לארבע שנות כהונה, ובכך לאפשר מינוי סגן נוסף לרמטכ"ל או לחילופין - להכשיר בצורה טובה יותר את אלוף אייזנקוט לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל.

האלוף הנערץ על תושבי עוטף עזה

אלוף רוסו התגייס לפני 34 שנים לצה"ל והחל את שירותו הצבאי ביחידת העילית שלדג. בתחילת מלחמת שלום הגליל קיבל דרגות קצונה, למרות שמעולם לא היה חניך בבית הספר לקצינים בה"ד 1. רוסו מילא שורה של תפקידי שדה, ביניהם סגן מפקד סיירת מטכ"ל, מפקד יחידת מגלן ומח"ט הנח"ל.

ככל שהתקדם במעלה הדרגות, הוגדר רוסו כאיש היחידות המיוחדות בצמרת צה"ל. מאוחר יותר התמנה למפקד עוצבת האש ולמפקד עוצבת הפלדה. במלחמת לבנון השנייה ריכז את הפעילות של היחידות המיוחדות בלבנון שעסקו בין היתר בציד של בכירי ארגון חיזבאללה. בהמשך מונה לראש אגף המבצעים במטה הכללי ולאלוף פיקוד דרום.

רוסו נחשב לאחד האלופים הנערצים על ההתיישבות בגזרת עוטף עזה בשל התכיפות שבה ביקר את התושבים, ואף נחשב לאוזן הקשבת לבעיות בשטח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully