וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאוכזבי ברק: אלוף רוסו בין השוקלים פרישה מצה"ל

10.12.2012 / 19:20

עם בחירתו של שר הביטחון באלוף אייזנקוט לתפקיד סגן הרמטכ"ל, עשוי אלוף פיקוד דרום להודיע על פרישתו מהצבא, כמו גם אלוף אבי מזרחי. אם יפרוש, גנץ יאיץ המינוי למחליפו

החלטת שר הביטחון, אהוד ברק, למנות את האלוף גדי אייזנקוט לסגן הרמטכ"ל, עשויה להביא לפרישתם של מאוכזבי ההחלטה, בהם גם אלוף פיקוד דרום, טל רוסו. רוסו זומן לשיחה עם ברק, כמו גם אלוף אבי מזרחי שהמתין להכרעה וצפוי גם הוא לפרוש לאחר שהתקבלה היום (שני). במידה שרוסו יודיע בימים הקרובים על פרישתו מצה"ל, עשוי הרמטכ"ל בני בנץ להאיץ יחד עם ברק את ההחלטה בעניין מחליפו, כדי להכריע בטרם תסתיים מערכת הבחירות, שלאחריה צפוי ברק לפרוש מהחיים הפוליטיים. את אייזנקוט יחפוף לתפקיד סגן הרמטכ"ל היוצא, אלוף יאיר נוה, שימתין להכרעה בבחירת הרמטכ"ל הבא.

אהוד ברק ואלוף פיקוד דרום טל רוסו בסיור בדרום , מרץ 2012. דייב בוימוביץ'
יפרוש לאחר שלא זכה בתפקיד? רוסו וברק/דייב בוימוביץ'

גורמים בצבא מעריכים כי על תפקיד אלוף פיקוד דרום, במקומו של רוסו, עשויים להתמודד מפקד זרוע היבשה, אלוף סמי תורג'מן, שבסבב הקודם העריכו קצינים בכירים בצה"ל כי הוא יקבל תפקיד פיקוד מרחבי. מועמד נוסף הוא ראש אגף התקשוב, אלוף עוזי מוסקוביץ', שנחשב לקצין מוערך מאוד במטה הכללי. עוד עולה שמם של מפקד הגיס, האלוף נועם תיבון, ומפקד אוגדת עזה לשעבר תא"ל יוסי בכר, שסיכוייו נמוכים מהיתר. במידה שאלוף תורג'מן יסיים את תפקידו, עשויים להתמודד על התפקיד האלוף תיבון, תא"ל בכר ותא"ל גיא צור שזוכה להערכה רבה מהרמטכ"ל.

תפקיד נוסף שעשוי להיפתח בקרוב הוא מפקד חזית העומק, במקומו של האלוף במיל' שי אביטל, אליו נושאת עיניים שכבת תת-האלופים בצה"ל. הרמטכ"ל שבע רצון מבניית התשתית של מפקדת חזית העומק ולאחרונה אף החלו לאשר במטכ"ל תכניות אופרטיביות ורכש אמצעים המשולב בתקציב זרוע היבשה. קצינים בכירים בצה"ל מעריכים כי גנץ מחכה להזדמנות למנות קצין בכיר לתפקיד, לאחר שנוצרה התשתית הארגונית הראויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully